Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (GK) zajmuje się realizacją zadań z zakresu geodezji i kartografii.
Do podstawowych zadań Ośrodka należy w szczególności :
1) gromadzenie i prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
2) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych,
3) kontrola opracowań przyjmowanych do zasobu,
4) ewidencjonowanie, przetwarzanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu, ich modernizacja i bieżąca aktualizacja,
5) udostępnianie materiałów zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom prawnym i fizycznym,
6) zakładanie osnów szczegółowych,
7) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
8) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie powiatowych baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej,
9) tworzenie i aktualizacja kopii zabezpieczających zasoby Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
10) organizacja narad koordynacyjnych dotyczących przebiegu sieci uzbrojenia terenu,
11) prowadzenie spraw związanych z ujawnianiem w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu, wdrażanie zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach.
Strona internetowa została dostosowana do standardu WCAG 2.0 dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.