Przejdź do treści

Organy Powiatu

Starostwo Powiatowe

Poradnik interesanta

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Informacje Wydziału Komunikacji I Dróg

Informacje Wydziału Budownictwa i Ochrony Środowiska

Ogłoszenia

Zamówienia publiczne

Nabór Pracowników

Elektroniczny zbiór aktów prawnych

Organizacja działania samorządu powiatowego

Jednostki organizacyjne powiatu

Powiatowe Służby, Inspekcje, Straże

Informacje budżetowe

Sprzedaż, dzierżawa i najem nieruchomości

Kontrole

Oświadczenia majątkowe (latami)

Majątek publiczny

Wykaz rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposób i zasady udostępniania danych w nich zawartych

Zarządzanie kryzysowe

Oświata

Współpraca z organizacjami pozarządowymi

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuletyn Informacji Publicznej

Wybory samorządowe listopad 2014

Nr VII/52/07 w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za 2006 rok Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie

UCHWAŁA Nr VII/52/07
RADY POWIATU w KOSZALINIE
z dnia 19 kwietnia 2007r.
w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego za 2006 rok Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie
Na podstawie art. 12 pkt. 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r.
o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592; Dz. U.
z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 200 poz.1688. Nr 214 poz.1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162 poz.1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102 poz.1055) oraz art. 53 ust. 1 i art. 3 ust. 1 pkt 7 i 10 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
(Dz. U. z 2002 r. Nr 76 poz. 694, Dz. U. z 2003 r. Nr 60 poz. 535, Nr 124 poz. 1152, Nr 139 poz. 1324, Nr 229 poz. 2276, Dz. U. z 2004 r. Nr 96 poz. 959, Nr 145 poz. 1535, Nr 146 poz. 1546, Nr 213 poz. 2155, Dz. U. z 2005 r. Nr 10 poz. 66, Nr 184 poz. 1539, Nr 267 poz. 2252, Dz. U.
z 2006 r. Nr 157 poz.1119, Nr 208 poz. 1540), art. 67 ust. 1 ustawy
z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007 r. Nr 14 poz. 89), oraz
§ 2 i § 15 ust. 4 Statutu Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie stanowiącego załącznik do uchwały
Nr XXVII/327/06 Rady Powiatu w Koszalinie z dnia 25 października 2006 r. w sprawie zatwierdzenia Statutu Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie
uchwala się, co następuje:
          § 1. Zatwierdza się roczne sprawozdanie finansowe za 2006 rok Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie obejmujące:
1)       bilans sporządzony na dzień 31 grudnia 2006 roku, który po stronie aktywów i pasywów wykazuje sumę 1.841.776,42 złotych,
2)       rachunek zysków i strat za rok obrotowy 2006 wykazujący stratę netto w kwocie 611.202,26 złotych,
3)       informację dodatkową do sprawozdania finansowego sporządzonego na dzień 31 grudnia 2006 roku, obejmującą wprowadzenie i dodatkowe informację i objaśnienia,
4)       sprawozdanie z działalności za 2006 rok.
        § 2. Stacja Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy – stratę netto w wysokości 611.202,26 złotych z wypracowanych w przyszłości zysków.
§ 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Dariusz Kalinowski

WPROWADZENIE

do sprawozdania finansowego

Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie

sporządzonego na dzień 31.12.2006 roku.

Koszalin marzec 2007 r.


  1. Nazwa (firma) i siedziba, podstawowy przedmiot działalności jednostki oraz wskazanie właściwego sądu lub innego organu prowadzącego rejestr.

Nazwa: Stacja Pogotowia Ratunkowego.

Siedziba: woj. Zachodniopomorskie, Koszalin ul. Kościuszki 5,
75-404 Koszalin.

Oznaczenie formy prawnej: samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

Podstawowy przedmiot działalności (według PKD): 8514B działalność pogotowia ratunkowego.

Organ prowadzący rejestr: Sąd Rejonowy w Koszalinie IX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego.

Rejestr: rejestr stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji i publicznych zakładów opieki zdrowotnej – Numer KRS: 0000002860.

  1. Wskazanie czasu trwania działalności jednostki, jeżeli jest ograniczony.

Czas nieoznaczony. Działalność prowadzona w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej od dnia 05 września 1997 roku.

  1. Wskazanie okresu objętego sprawozdaniem finansowym.

Roczne sprawozdanie finansowe za okres od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r.

  1. Wskazanie, że sprawozdanie finansowe zawiera dane łączne, jeżeli
    w skład jednostki wchodzą wewnętrzne jednostki organizacyjne sporządzające samodzielnie sprawozdania finansowe.

Jednostka podstawowa nieposiadająca jednostek wewnętrznych sporządzających samodzielnie bilans.

  1. Wskazanie czy sprawozdanie finansowe zostało sporządzone przy założeniu kontynuowania działalności gospodarczej przez jednostkę
    w dającej się przewidzieć przyszłości oraz czy nie istnieją okoliczności wskazujące na poważne zagrożenia dla kontynuowania przez nią działalności.

Roczne sprawozdanie finansowe sporządzono przy założeniu kontynuowania działalności. Zagrożenie kontynuowania działalności przez Stację wystąpiło
w 2006 roku i dotyczyło potrącania przez siedem miesięcy rat po 68.136 zł przez Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie z należności Stacji za wykonane usługi. Łączna wartość zapłaconych rat w 2006 roku wynosiła 476.952,00 zł. Do ewentualnej spłaty w 2007 rok pozostała kwota 118.728 zł wraz z należnymi odsetkami ustawowymi, które za rok 2006 wynoszą 28.428,25 zł.

  1. W przypadku sprawozdania finansowego sporządzonego za okres,
    w ciągu, którego nastąpiło połączenie, wskazanie, że jest to sprawozdanie finansowe sporządzone po połączeniu spółek oraz wskazanie zastosowanej metody rozliczenia połączenia (nabycia, łączenia udziałów).

Nie dotyczy.

  1. Omówienie przyjętych zasad (polityki) rachunkowości, w tym metod wyceny aktywów i pasywów (także amortyzacji), pomiaru wyniku finansowego oraz sposobu sporządzenia sprawozdania finansowego w zakresie, w jakim ustawa pozostawia jednostce prawo wyboru.

Aktywa i pasywa wyceniono według zasad określonych ustawą
o rachunkowości, z tym, że:

    1. do amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych jednostka stosuje stawki przewidziane w wykazie rocznych stawek amortyzacyjnych, stanowiących załącznik do ustawy z dnia
      15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawych (tj. Dz. U.
      z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z póź. zm.),

    2. do amortyzacji ambulansów reanimacyjnych użytkowanych w drodze leasingu operacyjnego stosuje się stawki wynikające z okresu trwania umowy,

    3. stany i rozchody materiałów wycenia się według ceny zakupu stosując metodę FIFO – „pierwsze przyszło – pierwsze wyszło”.

Koszalin, dnia 1 marca 2007 roku. ………………… ………………..

 

SPRAWOZDANIE

Z DZIAŁALNOŚCI

STACJI POGOTOWIA RATUNKOWEGO

W KOSZALINIE


ZA 2006 ROK


KOSZALIN 2007




Stacja Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 91 poz. 408), ma osobowość prawną a podmiotem sprawującym nadzór jest Rada Powiatu w Koszalinie.

Podstawowe kierunki działania jednostki zgodnie z wpisem do rejestru sądowego i Statutem Stacji Pogotowia Ratunkowego, to:

Udzielanie świadczeń zdrowotnych w formie pomocy doraźnej w razie wypadku, urazu, porodu, nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia z zagrożeniem życia oraz szkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy medycznej.

Zadania te są realizowane poprzez następujące rodzaje działalności:

  • usługi medyczne

  • organizację i zarządzanie

  • gospodarkę finansową

  • techniczne zabezpieczenie

Niezależnie od wymienionych kierunków działania, Stacja prowadzi:

  • usługi w zakresie transportu specjalistycznego.






  1. Usługi medyczne.


Stacja Pogotowia Ratunkowego jest jednostką organizacyjną Starostwa Koszalińskiego zapewniającą wysoki stopień bezpieczeństwa mieszkańców w sytuacji zagrożenia wywołanego nagłą wewnętrzną lub zewnętrzną przyczyną.

W 2006 roku Stacja świadczyła, podobnie jak w ubiegłych latach, usługi medyczne dostępne każdej praktycznie osobie na terenie miasta i powiatu koszalińskiego.

Świadczenia zdrowotne są udzielane przez wysokospecjalistyczną kadrę medyczną przy użyciu specjalistycznego taboru samochodowego niezawodnej łączności.

Najczęstszymi przyczynami, do których wzywano zespoły wyjazdowe w 2006 roku to :

  1. choroby układu krążenia,

  2. choroby układu pokarmowego,

  3. choroby układu moczowo – płciowego (kolka nerkowa, krwawienie z dróg rodnych, zatrzymanie moczu),

  4. choroby układu oddechowego,

  5. choroby układu nerwowego (padaczka i inne stany drgawkowe, udary mózgowe),

  6. porody,

  7. stany upojenia alkoholowego,

  8. wypadki : komunikacyjne, w domu i miejscu pracy,

  9. samouszkodzenia i próby samobójcze (zatrucia lekami, powieszenia),

  10. ostre stany alergiczne (głównie w sezonie letnim).



Zespoły ratownictwa medycznego Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie wyjeżdżały 13.923 razy (załącznik nr 1) w tym :

  • do zachorowań - 11.624

  • do wypadków - 717

- w tym do rowerzystów - 53

  • do fałszywych wezwań - 360

  • transporty sanitarne (dodatkowo płatne) - 907

  • transporty związane z działalnością Stacji - 315

Transporty płatne dotyczą wykonanych świadczeń medycznych przez zespoły ratownictwa medycznego na rzecz innych zakładów opieki zdrowotnej, instytucji i osób prywatnych. Pozostałe wyjazdy związane są z prowadzeniem działalności Stacji tj. : tankowanie ambulansów, wyjazdy do napraw tychże ambulansów oraz sprzętu medycznego.

Jak to się miało w porównaniu do roku 2005 pokazuje poniższa tabela :


ROK


OGÓŁEM

W tym

Do zachorowań

Do

Wypadków

do

fałszywych wezwań

transporty

płatne

Transporty

związane z prowadzeniem działalności


2005



14483


12535


442


473


743


290


2006



13923


11624


717


360


907


315


Przyrost %


Spadek %





3,9 %




7,3 %


62,2 %






33,9 %


22,1 %




8,6 %






Wśród wezwań do zachorowań wyszczególnić należy wezwania do dzieci poniżej 14 lat, których było 920 (w 2005 roku było 588) – wzrost o 56,5 %.

Lekarze zespołów wyjazdowych Stacji stwierdzili 241 zgonów (w 2005 roku 258) – spadek w stosunku do 2005 roku wynosi 6,6 %.

Udzielono pomocy lekarskiej 5 osobom nie posiadającym ubezpieczenia zdrowotnego (aresztanci), co w porównaniu do roku 2005 (24 osoby) nastąpił spadek o 20,8 %.

Ponadto udzielono pomocy lekarskiej dla 73 obcokrajowców oraz dla 1054 pacjentów ubezpieczonych w innych oddziałach Narodowego Funduszu Zdrowia.

Należy zauważyć, że w ogólnej liczbie wypadków 717 są ujęte wypadki komunikacyjne z udziałem rowerzystów. Do takich zdarzeń zespoły pogotowia wyjeżdżały 43 razy, co stanowi 7,4 % ogółu wypadków.


Załącznik nr 1 przedstawia, jak kształtowały się usługi w zakresie przewożenia pacjentów i materiałów medycznych karetkami.

W porównaniu do roku 2005 nastąpił wzrost o 22,1 %.


Największym zleceniodawcę transportów „R” i „W” jest Szpital Wojewódzki, który zlecił w 2006 roku 133 wyjazdów. Są to transporty głównie do Szczecina do oddziału neurochirurgicznego oraz Kliniki Kardiologii i Kardiochirurgii.

Wśród zleceniodawców transportów sanitarnych dominuje Hospicyjny ZOZ – 243 zleceń, NZOZ „Cordis” w Koszalinie – 159, NZOZ „Kolmed” w Sianowie – 69 i NZOZ „Medicus” w Sianowie - 68.


Należy zaznaczyć, że zespół ratownictwa medycznego jest wysyłany do zdarzenia bezpośrednio po przyjęciu zgłoszenia przez dyspozytora.

Średni czas dojazdu do miejsca zdarzenia wynosi :

  1. poza sezonem letnim :

a) na terenie miasta - 4 min. 11 sek.

b) poza miastem - 13 min. 10 sek.

  1. W sezonie letnim :

a) na terenie miasta - 4 min. 45 sek.

b) poza miastem - 12 min. 05 sek.

W przypadku braku zespołów w Stacji w chwili przyjmowania zgłoszenia, przekazywane jest ono drogą radiową zespołowi właściwemu do przyjętego zgłoszenia, który natychmiast realizuje je po załatwieniu poprzedniego. Sposób ten jest właściwy i skraca do minimum czas oczekiwania na przyjazd karetki.

Temu służy również uruchamiany na okres sezonu letniego dodatkowy zespół ratownictwa medycznego stacjonujący w Mielnie, który zabezpiecza zdarzenia w pasie nadmorskim od Pleśni po Łazy. W roku 2006 zespół wyjazdowy stacjonował na terenie Domu Dziecka w Mielnie w okresie od 01 lipca do 28 sierpnia, realizując wezwania do nagłych zachorowań w pasie nadmorskim. Ogółem udzielono pomocy lekarskiej 714 osobom (załącznik nr 2) , w tym dla 163 osób ubezpieczonych w Zachodniopomorskim Oddziale NFZ, a 551 pacjentom z poza województwa zachodniopomorskiego.


W okresie sezonu letniego w sytuacjach strategicznych korzystano z usług Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, którego zespół stacjonował na lotnisku w Zegrzu Pomorskim. Obecność helikoptera ratowniczego, wspierającego ekipy naziemne, okazała się przydatna.

Pomimo, iż przelot z pacjentem odbywał się bardzo sprawnie, to dotarcie pacjenta do szpitala wydłużało się, gdyż musiał być przetransportowany karetką z boiska „Gwardii” (na boisku lądował helikopter).

W przypadku gdyby Lotnicze Pogotowie Ratunkowe musiało wspomagać ekipy wyjazdów Stacji, a potrzeba takiej współpracy staje się wręcz standardem, należałoby pomyśleć o lądowisku na terenie szpitala.


Personel medyczny tak wyższy jak i średni przez cały czas podnosi swoje kwalifikacje w dziedzinie medycyny ratunkowej, uczestnicząc w kursach organizowanych przez specjalistyczne placówki dydaktyczne.

Realizując zadania statutowe Stacja Pogotowia Ratunkowego bierze czynny udział w pozorowanych ćwiczeniach na wypadek klęsk żywiołowych, katastrof i innych zagrożeń.

Zdobywane przez personel medyczny umiejętności procentują sprawną organizacją i przebiegiem działań ratowniczych. Pacjenci zaopatrywani są zgodnie z przyjętymi standardami postępowania i procedurami medycznymi.

Obejmują one między innymi wykonanie dostępu żylnego, intubacji dotchawicznej celem zapewnienia prawidłowej wentylacji płuc, monitorowanie pracy serca, zachowanie równowagi wodno-elektrolitowej, unieruchomienie odcinka szyjnego kręgosłupa i kończyn, w których została przerwana ciągłość struktur kostnych, oraz stosowanie deski ortopedycznej celem unieruchomienia całego ciała podczas transportu pacjenta z podejrzeniem uszkodzenia odcinka kręgosłupa.

Spełnienie tych standardów możliwe jest dzięki wyposażeniu zespołów z aparaturę i sprzęt medyczny, odpowiedni do zakresu i rodzaju świadczeń przewidzianych w statucie.


Stałym problemem SPR w Koszalinie jest brak współpracy z instytucją lekarza rodzinnego.

Problem urósł nawet do tego stopnia, że lekarze rodzinni wręcz instruują swoich podopiecznych, w jaki sposób wzywać karetkę pogotowia aby dyspozytor nie mógł odmówić przyjęcia wezwania.

Dopiero na miejscu okazuje się, że zachorowanie jest jak najbardziej dla lekarza rodzinnego, a nie dla karetki „R” lub „W”.

Dotyczy to również lekarzy dyżurujących w Dziale Pomocy Doraźnej na ulicy Monte Cassino, jak również w Poliklinice, którzy wręcz nie odbierają telefonów.

Poważnym problemem, mogącym mieć w przyszłości tragiczny finał, jest złe oznakowanie posesji a niekiedy całkowity jego brak.

Dotyczy to głównie wiosek. Powinno zostać wydane polecenie wszystkim sołtysom sprawdzenia i wyegzekwowania właściwego, aktualnego i widocznego oznakowania swoich posesji przez podległą im społeczność.














II. Organizacja i Zarządzanie.


Średnie zatrudnienie w Stacji Pogotowia Ratunkowego w okresie od 01 stycznia 2006 r. do 31 grudnia 2006 r. wynosiło 61 etatów, tj.:

  1. pion działalności podstawowej - 47 etatów

( w tym ujęci są kierowcy karetek

17 etatów)

  1. pion techniczny i obsługi - 4 etaty

  2. pion administracji - 10 etaty


Ponadto Stacja zatrudnia 13 lekarzy na umowach cywilno-prawnych (anestezjologów, chirurgów, internistów).

Stacja Pogotowia Ratunkowego w 2006r. zawarła umowy na świadczenie usług transportowych z zakładami opieki zdrowotnej takimi jak:

  1. Hospicyjny Zakład Opieki Zdrowotnej w Koszalinie













W roku 2005 r. w drodze przetargów nieograniczonych do 60.000 euro SPR w Koszalinie zawarła umowy z :

- PZF „CEFARM” Szczecin na dostawę leków,

  • CENTROWET-CEZAL” Słupsk na dostawę sprzętu jednorazowego użytku,

  • SUTURA-MED.” Szczecin na dostawę materiałów opatrunkowych,

  • MZK Koszalin na dostawę paliw płynnych (olej napędowy, benzyna bezołowiowa 95 i autogaz LPG),

  • ZESZUTA” Spółka z o.o. w Radomiu na dostawę ambulansu sanitarnego typu Mrecedes-Benz Spinter.



Natomiast 31.10.2006 r. na podstawie pisma znak Fn.I.3011-53/IŁ/2006 Zarząd Powiatu w Koszalinie udzielił dotację celową w kwocie 250 tys. zł. z przeznaczeniem na zakup ambulansu sanitarnego.

Zakupiony ambulans w 2006 roku usprawnił organizację pracy pogotowia ratunkowego – ambulans jest wyposażony w nowoczesny sprzęt łącznościowy, który zapewnia niezawodne funkcjonowanie i komunikowanie się, co w sytuacjach często ekstremalnych, wymagających podejmowania szybkich decyzji stanowi jeden z najważniejszych elementów. Wszystko to spowodowało podniesienie jakości usług.







  1. Stan majątkowy i finansowy.

W 2006 roku majątek Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie zmniejszył się w stosunku do 2005 roku o wartość 245 tys. zł.

Wskaźnik dynamiki majątku ogółem (aktywa 2006 / aktywa 2005) wyniósł 88,3 %. W strukturze majątku dominują aktywa trwałe, które stanowią 74,5 % i wynoszą 1.373 tys. zł.

Aktywa obrotowe stanowią 25,5 % i wynoszą 469 tys. zł.
Wskaźnik relacji aktywów trwałych do aktywów obrotowych kształtuje się na poziomie 2,9.

W omawianym roku majątek trwały zmniejszył się o 47 tys. zł, natomiast majątek obrotowy zmniejszył się o 198 tys. zł. Struktura finansowania aktywów trwałych kapitałem własnym na koniec omawianego roku zmniejszyła się o 23,1 % z 93,0 % w 2005 roku do 69,9 % w 2006 roku.

Zmniejszyła się znacząco struktura finansowania kapitałem stałym aktywów Stacji z 74,3 % w roku 2005 do 52,1 % w roku 2006. Kapitał stały w 2005 roku finansował 100,0 % aktywów trwałych i 19,5 % aktywów obrotowych, a w roku 2006 finansuje tylko 69,9 % aktywów trwałych.

Na zmniejszenie stanu majątku trwałego w roku 2006 wpływ miała, wyższa wartość 328 tys. zł umorzeń rocznych środków trwałych, niż wartość 281 tys. zł zakupów środków trwałych. W omawianym roku Stacja nabyła ambulans sanitarny marki Mercedes Benz Sprinter 315 CDI z wyposażeniem medycznym za kwotę 280 tys. zł. Zakup ambulansu sanitarnego został sfinansowany dotacją otrzymaną ze Starostwa Powiatowego w Koszalinie w wysokości 250 tys. zł, pozostała kwota 30 tys. zł pochodziła ze środków pieniężnych Stacji.

Zmniejszenie wartości aktywów obrotowych w 2006 roku,
w porównaniu do 2005 roku, nastąpiło w pozycji środków pieniężnych
o kwotę 281 tys. zł. Wzrosły: zapasy materiałów o kwotę 2 tys. zł, należności krótkoterminowych o kwotę 80 tys. zł i rozliczenia międzyokresowe o kwotę 1 tys. zł.

Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania w porównaniu z 2005 rokiem, w którym wynosiły 766 tys. zł, wzrosły o kwotę 116 tys. zł
i wynoszą 882 tys. zł. Wzrost zobowiązań dotyczy głównie utworzonej rezerwy w wysokości, 147 tys. zł na ewentualne zobowiązanie pozostające do zapłaty na rzecz Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie z tytułu wystawionych przez Fundusz not obciążeniowych: nr 3/WR/Śm/06 z dnia 20.02.2006 r. na kwotę 545.088,00 zł i nr 5/WR/Śm/06 z dn. 30.05.2006 r. na kwotę 50.592,00 zł, oraz ewentualnych odsetek za 2006 rok z tytułu nieterminowej zapłaty powyższych not, w kwocie 28.428,25 zł.
Z należności Stacji za wykonane w 2006 r. świadczenia zdrowotne, ZOW NFZ w Szczecinie potrącił 7 raty po 68.136,00 zł na poczet zapłaty za notę obciążeniową nr 3/WR/Śm/06, co stanowi kwotę 476.952,00 zł.

Na dzień 31.12.2006 r. Stacja nie posiada już zobowiązań długoterminowych, które dotyczyły dwóch ambulansów reanimacyjnych użytkowanych w drodze leasingu operacyjnego, pozostająca do zapłaty kwota 229 tys. zł wykazana w zobowiązaniach krótkoterminowych
w pozycji innych zobowiązań finansowych dotyczy płatności przypadających do zapłaty w roku 2007.

Na dzień 31.12.2006 r., w stosunku do stanu na początek tego roku, wzrosła wartość zobowiązań krótkoterminowych o kwotę
198 tys. zł.


W omawianym roku struktura zobowiązań i rezerw na zobowiązania przedstawia się następująco:

  • rezerwy na ewentualne zobowiązanie na rzecz ZOW NFZ wynoszą 147 tys. zł, co stanowi 16,7 % ogółu zobowiązań i rezerw na zobowiązania,

  • zobowiązania krótkoterminowe wynoszą 735 tys. zł i stanowią 83,3% ogółu zobowiązań i rezerw na zobowiązania.

Wszystkie wykazane zobowiązania krótkoterminowe są bieżące, ich terminy płatności przypadają po dniu bilansowym.

W dniu 02.11.2006 r. Stacja podpisała umowę o kredyt obrotowy
w rachunku bieżącym w wysokości 250 tys. zł. Kredyt został zaciągnięty w Banku Pocztowym S.A. na okres jednego roku z przeznaczeniem na finansowanie bieżącej działalności Stacji. Prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu stanowi weksel własny in blanco poręczony przez Starostwo Powiatowe w Koszalinie.

Działalność Stacji w 2006 roku zamknęła się ujemnym wynikiem finansowy – stratą w wysokości -611 tys. zł. Strata wynika
z ewidencji w pozostałe koszty operacyjne odpisu należności Stacji
z tytułu potrąconych przez ZOW NFZ rat w kwocie 477 tys. zł
i utworzonej rezerwy na ewentualne pozostałe płatności na rzecz Funduszu w wysokości 147 tys. zł. Wymienione obciążenia Funduszu stanowią łącznie wyższą wartość, niż kwota straty za omawiany rok. Proponuje się pokrycie strat w latach następnych z wypracowanych
w przyszłości zysków.

Niepokryte straty z lat ubiegłych na dzień 31.12.2006 r. wynoszą -366 tys. zł.

Poniżej przedstawione są dane finansowe obrazujące kształtowanie się głównych pozycji przychodów i kosztów w latach 2005 i 2006.



Lp.


Treść

Wyrażone w:

Wartość
2005 r.

Wartość
2006 r.

Zmiana
rubr.5-4

1

2

3

4

5

6

1.

Przychody i zrównane z nimi ogółem

tys. zł

3.464

3.898

+434

2.

Koszty ogółem

tys. zł

3.428

4.509

+1.081

3.

Wynik finansowy netto
(zysk +,strata -)

tys. zł

+34

-611

-645

4.

Stosunek procentowy
kosztów do przychodów

%

99,0

115,7

+16,7

5.

Przychody ze sprzedaży usług medycznych zakontraktowanych przez ZOW NFZ – w tym na wzrost
wynagrodzeń w 2006 r. – 182 tys. zł

tys. zł

3.266

3.651

+385

6.

Przychody ze sprzedaży usług medycznych wykonanych na rzecz innych osób·i zabezpieczenia medyczne

tys. zł

8

8

0

7.

Przychody ze sprzedaży usług transportowo-medycznych

tys. zł

133

160

+27

8.

Przychody ze sprzedaży pozostałych usług

tys. zł

10

10

0

9.

Koszty działalności operacyjnej

tys. zł

3.412

3.848

+436

10.

Koszty pracownicze

tys. zł

1.785

1.989

+204

11.

Usługi obce

tys. zł

967

1.197

+230

12.

Zużycie materiałów i energii

tys. zł

303

273

-30

13.

Podatki i opłaty

tys. zł

20

21

+1

14.

Amortyzacja

tys. zł

307

328

+21

15.

Przychody ze sprzedaży składników majątku trwałego

tys. zł

17

8

-9

16.

Wartość sprzedanych składników majątku trwałego

tys. zł

0

0

0

17.

Pozostałe przychody operacyjne

tys. zł

19

37

+18

18.

Pozostałe koszty operacyjne

tys. zł

11

627

+616

19.

Przychody finansowe

tys. zł

11

22

+11

20.

Koszty finansowe

tys. zł

4

33

+29

21.

Zyski nadzwyczajne

tys. zł

0

0

0

22.

Straty nadzwyczajne

tys. zł

0

0

0

23.

Podatek dochodowy od osób prawnych

tys. zł

2

0

-2

Stacja w 2006 roku, w porównaniu do 2005 roku, osiągnęła wyższe przychody ogółem i zrównane z nimi o wartość 434 tys. zł, co stanowi wzrost o 12,5 %. Wzrost przychodów o kwotę 385 tys. zł wystąpił na sprzedaży usług medycznych zakontraktowanych przez Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie. Odnotowano również wzrost: na przychodach ze sprzedaży usług transportowo-medycznych o 27 tys. zł, na pozostałych przychodach operacyjnych o 9 tys. zł i na przychodach finansowych
o 11 tys. zł.

Koszty ogółem w roku 2006, w porównaniu z 2005 rokiem, wzrosły o 1.081 tys. zł, co stanowi wzrost o 31,5 %. Wzrost kosztów nastąpiło we wszystkich rodzajach działalności, w niżej wyszczególnionych, kwotach:

    • kosztów działalności operacyjnej o kwotę 436 tys. zł,

    • kosztów pozostałej działalności operacyjnej o kwotę 616 tys. zł,

    • kosztów działalności finansowej o kwotę 29 tys. zł.

W ramach kosztów działalności operacyjnej najwyższy wzrost kosztów nastąpił w usługach obcych o wartość 230 tys. zł, a wśród nich
w usługach medycznych (kontrakty lekarskie i kontrakty pozostałe), które wzrosły o 235 tys. zł, co stanowi wzrost o 29,8 %. Pozostałe rodzaje usług obcych wzrosły w niewielkim stopniu, a w niektórych rodzajach nawet się zmniejszyły – dotyczy to głównie nie ponoszenia w IV kwartale 2006 r. kosztów z tytułu wynajmu pomieszczenia garażowego przy ulicy Słowiańskiej. Wysoki wzrost kosztów wystąpił w pozycji wynagrodzeń
i świadczeń na rzecz pracowników o wartość 203 tys. zł, co stanowi wzrost o 11,4 %. Wzrost wydatków na: kontrakty medyczne, wynagrodzenia i ubezpieczenia społeczne został w kwocie 182 tys. zł sfinansowany przez ZOW NFZ w Szczecinie z powodu wejścia w życie ustawy z dnia 22 lipca 2006 r. o przekazaniu środków finansowych świadczeniodawcom na wzrost wynagrodzeń (Dz. U. Nr 149, poz. 1076).

Relacja kosztów do przychodów wzrosła w 2006 roku o 16,7 %
z 99,0 % w 2005 r. do 115,7 % w roku 2006 r.

Wskaźniki ekonomiczne za lata 2005 i 2006 przedstawiają się następująco:

Lp.


Treść

Wyrażone
w:

Wartość 2005 r.

Wartość 2006 r.

Zmiana
rubr. 5-4

1

2

3

4

5

6

1.

Suma bilansowa

tys. zł

2.087

1.842

-245


Wynik finansowy netto
(zysk +, strata - )

tys. zł

+34

-611

-645

1.

Rentowność majątku
wynik finansowy netto
suma aktywów

%

1,63

brak
rentowności


2.

Rentowność funduszu własnego
wynik finansowy netto
fundusz własny

%

2,57

brak
rentowności


3.

Rentowność netto sprzedaży
wynik finansowy netto
przychody netto ze sprzedaży usług

%

1,00

brak
rentowności


4.

Wskaźnik bieżącej płynności
majątek obrotowy ogółem
zobowiązania krótkoterminowe

Iloraz

1,24

0,64

-0,60

5.

Wskaźnik wysokiej płynności
majątek obrotowy – zapasy
zobowiązania krótkoterminowe

iloraz

1,22

0,62

-0,60

6.

Wskaźnik płynności gotówkowej
środki pieniężne
zobowiązania krótkoterminowe

iloraz

0,54

0,01

-0,53

5.

Wskaźnik ogólnego zadłużenia
zobowiązania ogółem
aktywa ogółem

%

36,70

47,88

+11,18

6.

Trwałość struktur finansowania
fundusz własny + zobowiązania długoterminowe
suma pasywów

%

74,27

52,12

-22,15


Analizując powyższe wskaźniki należy stwierdzić, że Stacja zdecydowanie pogorszyła swoją sytuację majątkową i finansową
w 2006 r., w stosunku do okresu poprzedniego. Uzyskany poziom wskaźników płynności finansowej informuje, że Stacja nie jest w stanie wywiązywać się bieżąco ze swoich zobowiązań krótkoterminowych. Sytuację poprawia zaciągnięty kredyt obrotowy w rachunku bieżącym
w Banku Pocztowym S.A. Oddział w Szczecinie w wysokości 250 tys. zł na okres od 02.11.2006 r. do 02.11.2007 r. Na dzień 31.12.2006 r. kredyt obrotowy został wykorzystany w wysokości 39 tys. zł.

Wskaźnik ogólnego zadłużenia informuje, że udział kapitału obcego w finansowaniu działalności Stacji w postaci zobowiązań wynosi 47,88 % i jest wyższy w stosunku do okresu ubiegłego o 11,18 %. Wskaźnik trwałości struktur finansowania wynosi 52,12 %, w stosunku do roku ubiegłego uległ pogorszeniu o 22,15 %. Osiągnięte wskaźniki wspomagania finansowego informują o pogarszającej się kondycji finansowej Stacji.

Przedstawiona powyżej analiza wskaźnikowa działalności za omawiany rok obrotowy oraz sytuacja majątkowa i finansowa na dzień 31 grudnia 2006 roku wskazuje, że istnieje zagrożenie kontynuacji działalności Stacji. Sytuacja może zmienić się zasadniczo na korzyść Stacji w przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia sprawy sądowej
z Zachodniopomorskim Oddziałem Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie.

Średnioroczne zatrudnienie i wynagrodzenia w Stacji w latach 2005 i 2006 przedstawiają się następująco:



Lp.


Treść

Wyrażone
w:

Wartość 2005 r.

Wartość 2006 r.

Zmiana
rubr. 5-4

1

2

3

4

5

6

1.

Przeciętna liczba zatrudnionych

osób

60

61

+1

2.

Wynagrodzenia osobowe

tys. zł

1.375

1.527

+152

3.

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto na 1 zatrudnionego pracownika

1.910

2.086

+176

W roku 2006 przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto na
jednego zatrudnionego pracownika zwiększyło się o 176 zł, co stanowi wzrost o 9,2 % w stosunku do tego samego wynagrodzenia za 2005 rok.



























IV. Zabezpieczenie techniczne Stacji



Sprawne świadczenie usług medycznych przez Stację zależy w dużej mierze od ilości, jakości i poprawnej eksploatacji taboru samochodowego i wyposażenia w sprzęt medyczny karetek pogotowia.

Stacja dysponuje następującymi rodzajami karetek:


  1. Karetki sanitarne „R” – reanimacyjne

Marka,

nr rejestracyjny

Przebieg

01.01-31.12.06 r.

Zużycie paliwa

01.01.-31.12.06 r.

Ogólny

Przebieg

1.Mercedes Sprinter

ZK 32709

28943

3789,4

72667

2.Mercedes Sprinter

WX 25427

42024

5728,8

92623

3.Mercedes Sprinter

ZK 39449

36834

4937,3

39158


  1. Karetki sanitarne „W” – wypadkowe

Marka,

Nr rejestracyjny

Przebieg

01.01-31.12.06 r.

Zużycie paliwa

01.01-31.12.06 r.

Ogólny

Przebieg

1.Mercedes Sprinter

WX 16132

33314

4358,9

162212


2.Ford Transit

ZK 18411

21783

2807,2

261215

3.Fiat Ducato

ZK 32939

25253

3721,9

251484






  1. Karetki transportowe

Marka,

Nr rejestracyjny

Przebieg

01.01-31.12.06 r.

Zużycie paliwa

01.01-31.12.06 r.

Ogólny

Przebieg

1.Fiat Scudo

ZK 25356

5065

459,2

103254

2.Fiat Scudo

KGE 3077

10420

936,8

100523

3.Fiat Scudo

ZK 25324

3663

315,3

119865

4. Lublin

KGO 0529

96

12

281901



Ogółem w okresie od 01.01.2006 r. do 31.12.2006 r. samochody sanitarne SPR Koszalin przejechały 207.395 km i zużyły 27.066,8 litrów paliwa.

Stacja Pogotowia Ratunkowego w dniu 19.12.2006 roku odebrała 1 sztukę ambulansu sanitarnego „R” marki Mercedes Sprinter 315CDI z wyposażeniem medycznym.

 

DODATKOWE INFORMACJE I OBJAŚNIENIA

do sprawozdania finansowego

Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie

sporządzonego na dzień 31.12.2006 r.

Koszalin marzec 2007 r.

Ustęp 1 – wyjaśnienia do bilansu

  1. Szczegółowy zakres zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji długoterminowych, zawierający stan tych aktywów na początek roku obrotowego, zwiększenia i zmniejszenia z tytułu: aktualizacji wartości, nabycia, przemieszczenia wewnętrznego oraz stan końcowy, a dla majątku amortyzowanego – podobne przedstawienie stanów i tytułów zmian dotychczasowej amortyzacji lub umorzenia.

Aktywa trwałe – wartość nabycia lub koszt wytworzenia.

Nazwa grupy składników aktywów trwałych

Stan na początek roku obrotowego

Przychody

Rozchody

Stan na
koniec roku obrotowego

1

2

3

4

5

  1. Wartości niematerialne i prawne

5.856,00 zł

-

-

5.856,00 zł

1. Koszty zakończonych prac rozwojowych

-

-

-

-

2. Wartość firmy

-

-

-

-

3. Inne wartości niematerialne i prawne

5.856,00 zł

-

-

5.856,00 zł

4. Zaliczki na wartości niematerialne i prawne

-

-

-

-

  1. Rzeczowe aktywa trwałe

2.786.313,87 zł

280.930,72 zł

69.878,92 zł

2.997.365,67 zł

1. Środki trwałe

2.781.799,87 zł

280.930,72 zł

69.878,92 zł

2.992.851,67 zł

a) grunty (w tym prawo użytkowania wieczystego gruntu)

-

-

-

-

b) budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej

474.569,85 zł

-

-

474.569,85 zł

c) urządzenia techniczne i maszyny

259.332,25 zł

1.095,00 zł

6.545,75 zł

253.881,50 zł

d) środki transportu

1.974.352,07 zł

279.835,72 zł

63.333,17 zł

2.190.854,62 zł

e) inne środki trwałe

73.545,70 zł

-

-

73.545,70 zł

2. Środki trwałe w budowie

4.514,00 zł

-

-

4.514,00 zł

3. Zaliczki na środki trwałe w budowie

-

-

-

-

  1. Należności długoterminowe

-

-

-

-

  1. Inwestycje długoterminowe

-

-

-

-

  1. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe

-

-

-

-

Umorzenie – amortyzacja.

Nazwa grupy składników aktywów trwałych

Stan na początek roku obrotowego

Zmniejszenia

Umorzenia
za rok

Stan na
koniec roku obrotowego

1

2

3

4

5

  1. Wartości niematerialne i prawne

5.856,00 zł

-

-

5.856,00 zł

1. Koszty zakończonych prac rozwojowych

-

-

-

-

2. Wartość firmy

-

-

-

-

3. Inne wartości niematerialne i prawne

5.856,00 zł

-

-

5.856,00 zł

4. Zaliczki na wartości niematerialne i prawne

-

-

-

-

  1. Rzeczowe aktywa trwałe

1.366.080,27 zł

69.878,92 zł

327.846,73 zł

1.624.048,08 zł

1. Środki trwałe

1.366.080,27 zł

69.878,92 zł

327.846,73 zł

1.624.048,08 zł

a) grunty (w tym prawo użytkowania wieczystego gruntu)

-

-

-

-

b) budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej

112.698,58 zł

-

14.631,72 zł

127.330,30 zł

c) urządzenia techniczne i maszyny

195.335,64 zł

6.545,75 zł

14.909,45 zł

203.699,34 zł

d) środki transportu

995.890,48 zł

63.333,17 zł

290.961,96 zł

1.223.519,27 zł

e) inne środki trwałe

62.155,57 zł

-

7.343,60 zł

69.499,17 zł

2. Środki trwałe w budowie

-

-

-

-

  1. Należności długoterminowe

-

-

-

-

  1. Inwestycje długoterminowe

-

-

-

-

  1. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe

-

-

-

-

Wartość netto aktywów trwałych.

Nazwa grupy składników aktywów trwałych

Stan na początek roku obrotowego

Stan na koniec roku obrotowego

1

2

3

  1. Wartości niematerialne i prawne

0,00 zł

0,00 zł

1. Koszty zakończonych prac rozwojowych

-


2. Wartość firmy

-


3. Inne wartości niematerialne i prawne

0,00 zł

0,00 zł

4. Zaliczki na wartości niematerialne i prawne

-


  1. Rzeczowe aktywa trwałe

1.420.233,60 zł

1.373.317,59 zł

1. Środki trwałe

1.415.719,60 zł

1.368.803,59 zł

a) grunty (w tym prawo użytkowania wieczystego gruntu)

-


b) budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej

361.871,27 zł

347.239,55 zł


c) urządzenia techniczne i maszyny

63.996,61 zł

50.182,16 zł

d) środki transportu

978.461,59 zł

967.335,35 zł

e) inne środki trwałe

11.390,13 zł

4.046,53 zł

2) Środki trwałe w budowie

4.514,00 zł

4.514,00 zł

  1. Należności długoterminowe

-

-

  1. Inwestycje długoterminowe

-

-

  1. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe

-

-

  1. Wartość gruntów użytkowanych wieczyści.


Stan na początek roku obrotowego

Zwiększenia

Zmniejszenia

Stan na koniec roku obrotowego

Powierzchni (m2)

-

-

-

-

Wartość

-

-

-

-

Nie występuje.

  1. Wartość nie amortyzowanych lub nie umarzanych przez jednostkę środków trwałych, używanych na podstawie umów najmu, dzierżawy
    i innych umów, w tym z tytułu umów leasingu.


Stan na początek roku obrotowego

Zwiększenia

Zmniejszenia

Stan na koniec roku obrotowego

Grunty

-

-

-

-

Budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej

-

-

-

-

Urządzenia techniczne i maszyny

-

-

-

-

Środki transportu

669.231,00 zł*

-

-

669.231,00 zł

Inne środki trwałe

-

-

-

-

Razem

669.231,00 zł*

-

-

669.231,00 zł

* Wykazana wartość brutto 669.231,00 zł dotyczy dwóch ambulansów reanimacyjnych Mercedes Benz Sprinter 313 CDI, które są użytkowane przez Stację na podstawie umów nr 101760 z dnia 05.03.2003 r. i 102630 z dnia 16.08.2004 r. leasingu operacyjnego.
W czasie trwania stosunku leasingu przedmiot leasingu pozostaje cały czas własnością finansującego i jest zaliczany do jego składników majątkowych według ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z póź. zm.), oraz do składników majątkowych korzystającego według ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U.
z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z póź. zm.). W związku z powyższym, zgodnie z ustawą o rachunkowości Stacja przyjęła do środków trwałych te samochody. Nalicza umorzenia i amortyzuje przedmiot leasingu, ale w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, amortyzacja ta nie stanowi kosztów uzyskania przychodów. Kosztem uzyskania przychodów są natomiast miesięczne opłaty leasingowe, które w przypadku ambulansów są wyższe od wartości amortyzacji.

W dniu 01 października 2002 r. Stacja zawarła umowę najmu
z Przedsiębiorstwem Usługowo-Handlowym „Nowak i syn” S.C. z siedzibą
w Mielnie ul. Orła Białego 2. Przedmiotem najmu były pomieszczenia użytkowe
o powierzchni 130 metrów kwadratowych. Z tytułu najmu pomieszczeń Stacja płaciła czynsz miesięczny w wysokości brutto 1.206,58 zł oraz opłaty za zużytą energię elektryczną, dostawę wody i odprowadzenie ścieków, według wskazań podliczników. Powyższa umowa nie spełniała nawet jednego z 7 warunków określonych w art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r . Nr 76, poz. 694 z póź. zm.), więc nie wynikało z niej prawo do amortyzowania (umarzania) powyżej wymienionych pomieszczeń. Nieznana jest nam wartość tych pomieszczeń, więc nie uwzględniono jej w powyższej tabeli.
W miesiącu sierpniu 2006 r. Stacja wypowiedziała, wyżej wymienioną, umowę najmu i od miesiąca października 2006 r. nie ponosi już kosztów dzierżawy pomieszczeń przy ul. Słowiańskiej.

  1. Zobowiązania wobec budżetu państwa lub jednostek samorządu terytorialnego z tytułu uzyskania prawa własności budynków i budowli.

Nie wystąpiły.

  1. Dane o strukturze własności kapitału podstawowego oraz liczbie
    i wartości nominalnej subskrybowanych akcji, w tym uprzywilejowanych
    .

Stan funduszu założycielskiego na dzień 01.01.2006 r. wynosił
1.686.814,64 zł. W ciągu omawianego roku obrotowego na zwiększenie tego funduszu zaewidencjonowano środki publiczne w wysokości 250.000,00 zł otrzymane na zakup ambulansu sanitarnego wyposażonego w sprzęt medyczny ze Starostwa Powiatowego w Koszalinie na podstawie pisma Fn.I.3011-53/IŁ/2006 z dnia z dnia 31.10.2006 r.

Na dzień 31.12.2006 r. stan funduszu założycielskiego wynosi
1.936.814,64 zł. Kapitał podstawowy w 100 procentach jest własnością Powiatu Koszalińskiego.

  1. Stan na początek roku obrotowego, zwiększenia i wykorzystania oraz stan końcowy kapitałów (funduszy) zapasowych i rezerwowych, o ile jednostka nie sporządza zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym.

    <TABLE borderColor=#000000 cellSpacing=0 cellPadding=7 width=615 border=1> <COLGROUP> <COL width=28> <COL width=154> <COL width=90> <COL width=95> <COL width=86> <COL width=77></COLGROUP> <TBODY> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    Lp.

    </TD> <TD width=154>

    Treść

    </TD> <TD width=90>

    Kapitał (fundusz) zapasowy

    </TD> <TD width=95>

    Kapitał (fundusz) z aktualizacji wyceny

    </TD> <TD width=86>

    Pozostałe kapitały (fundusze) rezerwowe

    </TD> <TD width=77>

    Razem

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    1.

    </TD> <TD width=154>

    Stan na początek roku obrotowego

    </TD> <TD width=90>

    0,00 zł

    </TD> <TD width=95>

    -

    </TD> <TD width=86>

    -

    </TD> <TD width=77>

    0,00 zł

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    2.

    </TD> <TD width=154>

    Zwiększenia razem:

    </TD> <TD width=90>

    -

    </TD> <TD width=95>

    -

    </TD> <TD width=86>

    -

    </TD> <TD width=77>

    -

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    3.

    </TD> <TD width=154>

    Z zysku

    </TD> <TD width=90>

    -

    </TD> <TD width=95>

    -

    </TD> <TD width=86>

    -

    </TD> <TD width=77>

    -

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    4.

    </TD> <TD width=154>

    Z dotacji

    </TD> <TD width=90>

    -

    </TD> <TD width=95>

    -

    </TD> <TD width=86>

    -

    </TD> <TD width=77>

    -

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    5.

    </TD> <TD width=154>

    Zmniejszenia razem:

    </TD> <TD width=90>

    0,00 zł

    </TD> <TD width=95>

    -

    </TD> <TD width=86>

    -

    </TD> <TD width=77>

    0,00 zł

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    6.

    </TD> <TD width=154>

    Pokrycie strat

    </TD> <TD width=90>

    -

    </TD> <TD width=95>

    -

    </TD> <TD width=86>

    -

    </TD> <TD width=77>

    -

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    7.

    </TD> <TD width=154>

    Inne

    </TD> <TD width=90>

    -

    </TD> <TD width=95>

    -

    </TD> <TD width=86>

    -

    </TD> <TD width=77>

    -

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    8.

    </TD> <TD width=154>

    Stan na koniec roku obrotowego

    </TD> <TD width=90>

    0,00 zł

    </TD> <TD width=95>

    -

    </TD> <TD width=86>

    -

    </TD> <TD width=77>

    0,00 zł

    </TD></TR></TBODY></TABLE>
  2. Propozycje, co do sposobu podziału zysku lub pokrycia straty za rok obrotowy.

Rachunek wyników sporządzony za okres od 01 stycznia do 31 grudnia 2006 r. zamyka się ujemnym wynikiem finansowym – stratą netto w kwocie
611.202,26 zł. Proponuje się pokrycie straty w latach następnych
z wypracowywanych w przyszłości zysków. Niepokryte straty z lat ubiegłych na dzień 31 grudnia 2006 r. wynoszą 365.851,34 .

  1. Dane o stanie rezerw według celu ich utworzenia na początek roku obrotowego, zwiększeniach, wykorzystaniu, rozwiązaniu i stanie końcowym.

Lp.

Treść

Stan na początek roku obrotowego

Zwiększenia

Wykorzystanie

Rozwiązanie

Stan na koniec
roku obrotowego

1.

Rezerwa z tytułu odroczonego podatku dochodowego

-

-

-

-

-

2.

Rezerwa na świadczenia emerytalne i podobne

-

-

-

-

-

3.

Pozostałe rezerwy:

-

147.156,25 zł

-

-

147.156,25 zł

4.

Razem

-

147.156,25 zł

-

-

147.156,25 zł


Utworzone rezerwy dotyczą pozostałej niezapłaconej kwoty w wysokości 118.728,00 zł wymaganej do zwrotu za 2005 r. przez Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie, oraz odsetek ustawowych za 2006 r. w kwocie 28.428,25 zł z tytułu nieterminowej płatności zwróconej i żądanej do zwrotu kwoty za 2005 r., na podstawie not obciążeniowych: nr 3/WR/Śm/06 z dn. 20.02.2006 r. na kwotę 545.088,00 zł, nr 5/WR/Śm/06 z dn. 30.05.2006 r. na kwotę 50.592,00 zł.

  1. Dane o odpisach aktualizacyjnych wartość należności, ze wskazaniem stanu na początek roku obrotowego, zwiększeń, wykorzystaniu, rozwiązaniu i stanu na koniec roku obrotowego.

Lp.

Treść

Stan na początek roku obrotowego

Zwiększenia

Wykorzystanie odpisów

Zapłata odpisanych należności

Stan na koniec roku obrotowego

1.

Odpis aktualizacyjny wartość należności z tytułu dostaw i usług

67.567,94 zł

478.085,50 zł

40.587,56 zł

21.069,71 zł

483.996,17 zł

2.

Odpis aktualizacyjny wartość pozostałych należności

900,00 zł

-

-

900,00 zł

0,00 zł

3.

Razem odpisy aktualizacyjne wartość należności

68.467,94 zł

478.085,50 zł

40.587,56 zł

21.969,71 zł

483.996,17 zł

  1. Podział zobowiązań według pozycji bilansu o pozostałym od dnia bilansowego, przewidywanym umową, okresie spłaty:

  1. do 1 roku,

  2. powyżej 1 roku do 3 lat,

  3. powyżej 3 lat do 5 lat,

  4. powyżej 5 lat.

Lp.

Treść

Stan na początek roku obrotowego

Stan na koniec roku obrotowego

1.

Zobowiązania z tytułu leasingu ambulansów reanimacyjnych

229.100,99 zł

-

I.

Zobowiązania długoterminowe

229.100,99 zł

-

1.

Zobowiązania z tytułu dostaw i usług (razem) wobec pozostałych jednostek okresie wymagalności:

98.919,95 zł

129.861,06 zł


- do 12 miesięcy

98.919,95 zł

129.861,06 zł


- powyżej 12 miesięcy

-

-

2.

Kredyty i pożyczki

50.000,00 zł

89.347,09 zł

3.

Z tytułu emisji dłużnych papierów wartościowych

-

-

4.

Inne zobowiązania finansowe

156.428,64 zł

229.100,99 zł

5.

Zobowiązania z tytułu podatków, ceł, ubezpieczeń innych świadczeń

107.467,46 zł

149.718,39 zł

6.

Zobowiązania z tytułu wynagrodzeń

53.026,95 zł

83.692,09 zł

7.

Inne zobowiązania

9.754,13 zł

11.323,44 zł

8.

Fundusze specjalne

61.262,79 zł

41.816,07 zł

II.

Zobowiązania krótkoterminowe razem

536.859,92 zł

734.859,13 zł

  1. Wykaz istotnych pozycji czynnych rozliczeń międzyokresowych i rozliczeń międzyokresowych przychodów.

    <TABLE borderColor=#000000 cellSpacing=0 cellPadding=7 width=615 border=1> <COLGROUP> <COL width=28> <COL width=250> <COL width=140> <COL width=140></COLGROUP> <TBODY> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    Lp.

    </TD> <TD width=250>

    Treść

    </TD> <TD width=140>

    Stan na początek roku obrotowego

    </TD> <TD width=140>

    Stan na koniec roku obrotowego

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    1.

    </TD> <TD width=250>

    Ogółem czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów w tym:

    </TD> <TD width=140>

    -

    </TD> <TD width=140>

    1.235,00 zł

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    2.

    </TD> <TD width=250>

    Koszty poniesione z tytułu ubezpieczenia OC za przyszłe okresy sprawozdawcze

    </TD> <TD width=140>

    -

    </TD> <TD width=140>

    1.235,00 zł

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=28>

    3.

    </TD> <TD width=250>

    Ogółem rozliczenia międzyokresowe przychodów

    </TD> <TD width=140>

    -

    </TD> <TD width=140>

    -

    </TD></TR></TBODY></TABLE>
  2. Wykaz grup zobowiązań zabezpieczonych na majątku jednostki (ze wskazaniem jego rodzaju).

Inne zobowiązania finansowe w wysokości 229.100,99 zł wykazane w grupie zobowiązań krótkoterminowych, dotyczą leasingu dwóch ambulansów reanimacyjnych Mercedes Sprinter 313 CDI. Zgodnie z umowami Nr 101760 leasingu operacyjnego z dnia 05.03.2003 r. i Nr 102630 z dnia 16.08.2004 r. w czasie trwania stosunku leasingu przedmiot leasingu pozostaje cały czas własnością finansującego i jest zaliczany do jego składników majątkowych według ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z póź. zm.), oraz do składników majątkowych korzystającego według ustawy z dnia 29.09.1994 r.
o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z póź. zm.)

  1. Zobowiązania warunkowe, w tym również udzielone przez jednostkę gwarancje i poręczenia, także wekslowe.

Zobowiązanie warunkowe w kwocie 250.000,00 zł dotyczy prawnego zabezpieczenia spłaty kredytu obrotowego w rachunku bankowym zaciągniętego w Banku Pocztowym S.A. Oddział w Szczecinie (weksel własny in blanco).

Ustęp 2 – Wyjaśnienia do rachunku zysków i strat.

  1. Struktura rzeczowa (rodzaje działalności) i terytorialna (kraj, eksport) przychodów netto ze sprzedaży produktów, towarów materiałów.

Przychody netto ze sprzedaży

Sprzedaż ogółem

w tym na eksport za

poprzedni rok obrotowy

bieżący rok obrotowy

poprzedni rok obrotowy

bieżący
rok obrotowy

Wyrobów, w tym:

-

-

-

-




-

-

Usług, w tym

3.417.295,58 zł

3.829.156,82 zł

-

-

- usług medycznych

3.273.530,39 zł

3.476.782,80 zł

-

-

- przychody z tytułu wzrostu wynagrodzeń

-

181.581,37 zł



- usług transportowo-medycznych

133.274,65 zł

160.471,79 zł

-

-

- usług szkoleniowych

1.350,00 zł

-

-

-

- usług pozostałych

9.140,54 zł

10.320,86 zł

-

-

Towarów, materiałów tym:

-

-

-

-

Materiałów

-

-

-

-

Razem

3.417.295, zł

3.829.156,82

-

-

  1. Wysokość i wyjaśnienie przyczyn odpisów aktualizujących środki trwałe.

Nie wystąpiły.

  1. Wysokość odpisów aktualizujących wartość zapasów.

Nie wystąpiły.

  1. Informacje o przychodach, kosztach i wynikach działalności zaniechanej w roku obrotowym lub przewidzianej do zaniechania w roku następnym.

W roku obrotowym 2006 nie zaniechano świadczeń żadnej z grup usług.
Nie przewiduje się też tego w następnym roku obrotowym.

  1. Rozliczenie głównych pozycji różniących podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od wyniku finansowego (zysku, straty) brutto.

Lp.

Nazwa

Dane za rok bieżący

1.

Wynik finansowy – strata brutto

-611.202,26 zł

2.

Przychody wyłączone z opodatkowania (-)


3.

Przychody i zyski nadzwyczajne księgowane, lecz nie wliczane do podstawy opodatkowania (-)

20.749,25 zł

4.

Przychody i zyski księgowe przejściowo niestanowiące przychodu podatkowego (-)

306,50 zł

5.

Przychody podatkowe nieujęte w wyniku roku obrotowego (+)

917,48 zł

6.

Koszty i straty nadzwyczajne księgowane trwale nie stanowiące kosztu uzyskania przychodu (+)

293.845,80 zł

7.

Koszty i straty księgowe przejściowo niestanowiące kosztu uzyskania przychodów (+)

332.281,04 zł

8.

Koszty podatkowe stanowiące koszty uzyskania, ale nie ujęte w wyniku roku obrotowego (-)

127.871,98 zł

9.

Inne – różnica opłat leasingu operacyjnego (-)

156.428,64 zł

10.

Strata podatkowa

-289.514,31 zł

11.

Darowizny uznane podatkowo (-)


12.

Część straty podatkowej lat ubiegłych (-)


13.

Inne – (wydatkowane i przeznaczone na cele statutowe)


14.

Podstawa opodatkowania

0,00 zł

15.

Podatek dochodowy

0,00 zł

  1. Przychody według rachunku zysków i strat 3.897.964,01 zł

a) przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi 3.830.391,82 zł

b) pozostałe przychody operacyjne 45.029,83 zł

c) przychody finansowe 22.542,36 zł

  1. Przychody nie zaliczane do przychodów podatkowych
    według ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
    art. 12 ust. 4 21.055,75 zł
    a) pkt 2 naliczone, lecz nie otrzymane odsetki od należności 306,50 zł
    b) pkt 6a - zapłata należności, których odpis w latach ubiegłych
    nie stanowił kosztów uzyskania przychodów 20.749,25 zł

  2. Przychody podatkowe nieujęte w wyniku roku obrotowego 917,48 zł
    - zapłacone odsetki z tytułu nieterminowej zapłaty z lat ubiegłych 917,48 zł

  3. Razem przychody podatkowe (1-2+3) 3.877.825,74 zł

  4. Koszty według rachunku zysków i strat 4.509.166,27 zł
    a) koszty działalności operacyjnej 3.848.273,85 zł
    b) pozostałe koszty operacyjne 627.642,37 zł
    c) koszty finansowe 33.250,05 zł

  5. Koszty podatkowe stanowiące koszty uzyskania, ale
    nie ujęte w wyniku roku obrotowego 284.300,62 zł
    - wypłata wynagrodzeń osobowych i bezosobowych
    za XII/2005 r. wypłacone w styczniu 2006 r. 88.084,78 zł
    - zapłata składek ZUS obciążających płatnika składek
    od wynagrodzeń za XI i XII.2005 r. zapłacone w 2006 r. 39.787,20 zł
    - część miesięcznych opłat leasingu operacyjnego w wysokości
    amortyzacji nie stanowiącej kosztów uzyskania przychodów 156.428,64 zł

  6. Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
    według art
    . 16 ust. 1 626.126,84 zł
    - pkt 11 naliczone lecz niezapłacone odsetki od kredytów
    i pożyczek 383,70 zł
    - pkt 27 rezerwy na prawdopodobne zobowiązania wobec
    .ZOW NFZ w Szczecinie 147.156,25 zł
    - pkt 36 wpłaty na PFRON 7.668,00 zł
    - pkt 48 odpisy amortyzacyjne od środków trwałych otrzymanych
    nieodpłatnie lub sfinansowanych dotacją oraz od środków trwałych
    użytkowanych w formie leasingu operacyjnego 286.177,80 zł
    - pkt 57 niewypłacone wynagrodzenia z tytułu umów o pracę
    i umów zlecenia za m-c XII/2006 r. 130.460,19 zł
    - pkt 57a nieopłacone do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
    składki, w części finansowanej przez płatnika składek od
    wynagrodzeń za XI i XII/2006 r. 54.280,90 zł

  7. Koszty stanowiące koszty uzyskania przychodów (5+6-7) 4.167.340,05 zł

  8. Strata podatkowa (4 – 8) -289.514,31 zł

  9. Podstawa opodatkowania 0,00 zł

  10. Podatek dochodowy od osób prawnych 0,00 zł

  1. W przypadku jednostek, które sporządzają rachunek zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym, dane o kosztach wytworzenia produktów na własne potrzeby oraz o kosztach rodzajowych:

    1. amortyzacji,

    2. zużycia materiałów i energii,

    3. usług obcych,

    4. podatków i opłat,

    5. wynagrodzeń,

    6. ubezpieczeń i innych świadczeń,

    7. pozostałych kosztów rodzajowych.

Nie dotyczy.

  1. Koszty wytworzenia środków trwałych w budowie, środków trwałych na własne potrzeby.

Wartość poniesionych kosztów na środki trwałe w budowie wynosi 4.514,00 zł,
dotyczy poniesionych wydatków w roku 2005 na dokumentację projektową termomodernizacji budynku użytkowanego przez Stację.

  1. Poniesione w ostatnim roku i planowane na następny rok nakłady na niefinansowe aktywa trwałe; odrębnie należy wykazać poniesione i planowane nakłady na ochronę środowiska.

    <TABLE borderColor=#000000 cellSpacing=0 cellPadding=7 width=615 border=1> <COLGROUP> <COL width=292> <COL width=154> <COL width=125></COLGROUP> <TBODY> <TR vAlign=top> <TD width=292>

    Nakłady na

    </TD> <TD width=154>

    Poniesione w bieżącym roku obrotowym

    </TD> <TD width=125>

    Planowane na następny rok obrotowy

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=292>

    1) wartości niematerialne i prawne

    </TD> <TD width=154>

    -

    </TD> <TD width=125>


    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=292>

    2) środki trwałe

    w tym: - dotyczące ochrony środowiska

    </TD> <TD width=154>

    280.930,72 zł
    -

    </TD> <TD width=125>

    -

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=292>

    3) środki trwałe w budowie

    </TD> <TD width=154>

    -

    </TD> <TD width=125>

    -

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=292>

    4) inwestycje w nieruchomości i prawa

    </TD> <TD width=154>

    -

    </TD> <TD width=125>


    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=292>

    Razem

    </TD> <TD width=154>

    280.930,72 zł

    </TD> <TD width=125>


    </TD></TR></TBODY></TABLE>
  2. Informacje o zyskach i stratach nadzwyczajnych, nadzwyczajnych podziałem na losowe i pozostałe oraz podatek dochodowy od wyniku na operacjach nadzwyczajnych.

  3. Podatek dochodowy od wyniku na operacjach nadzwyczajnych.

Lp.

Zyski i straty nadzwyczajne

Rok bieżący

Rok ubiegły

1.

Zyski losowe

-

-

2.

Zyski pozostałe

-

-

3.

Razem (1+2)

-

-

4.

Straty losowe

-

-

5.

Straty pozostałe

-

-

6.

Razem (4+5)

-

-

7.

Różnica – losowe (1-4)

-

-

8.

Różnica – pozostałe (2-5)

-

-

9.

Ogółem (7+,-8)

-

-

10.

Podatek dochodowy od osób prawnych od poz. 9

-

-

Ustęp 3 – Wyjaśnienia do rachunku przepływów pieniężnych.

Na podstawie art. 45 ust. 3 ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z póź. zm.), jednostka nie ma obowiązku sporządzania rachunku przepływów pieniężnych.

Ustęp 4 – Objaśnienie niektórych zagadnień osobowych.

  1. Informacje o przeciętnym w roku obrotowym zatrudnieniu, z podziałem na grupy zawodowe.

    <TABLE borderColor=#000000 cellSpacing=0 cellPadding=7 width=615 border=1> <COLGROUP> <COL width=190> <COL width=191> <COL width=191></COLGROUP> <TBODY> <TR vAlign=top> <TD width=190>

    Wyszczególnienie

    </TD> <TD width=191>

    Przeciętna liczba zatrudnionych w roku obrotowym

    </TD> <TD width=191>

    Przeciętna liczba zatrudnionych w ubiegłym roku obrotowym

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=190>

    Pracownicy ogółem:

    </TD> <TD width=191>

    61

    </TD> <TD width=191>

    60

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=190>

    - pion administracyjny

    </TD> <TD width=191>

    10

    </TD> <TD width=191>

    9

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=190>

    - pion techniczny i obsługi

    </TD> <TD width=191>

    21

    </TD> <TD width=191>

    20

    </TD></TR> <TR vAlign=top> <TD width=190>

    - pion działalności podstawowej

    </TD> <TD width=191>

    30

    </TD> <TD width=191>

    31

    </TD></TR></TBODY></TABLE>
  2. Informacje o wynagrodzeniach.

Wyszczególnienie

W roku obrotowym

W ubiegłym roku obrotowym

Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto na
1 zatrudnionego

2.085,86 zł

1.910,03 zł

Ustęp 5 – Objaśnienie niektórych szczególnych zdarzeń.

  1. Informacje o znaczących zdarzeniach dotyczących lat ubiegłych ujętych w sprawozdaniu finansowym roku obrotowego.

Nie wystąpiły.

  1. Informacje o znaczących zdarzeniach, jakie nastąpiły po dniu bilansowym, a nieuwzględnionych w sprawozdaniu finansowym.

Nie wystąpiły.

  1. Przedstawienie dokonanych w roku obrotowym zmian zasad (polityki) rachunkowości, w tym metod wyceny oraz zmian sposobu sporządzenia sprawozdania finansowego, jeżeli wywierają one istotny wpływ na sytuację majątkową, finansową i wynik finansowy jednostki, ich przyczyn i spowodowaną zmianami kwotę wyniku finansowego oraz zmian w kapitale (funduszu) własnym.

Nie wprowadzono żadnych zmian zasad rachunkowości, metod wyceny oraz sposobu sporządzenia sprawozdania finansowego.

  1. Informacje liczbowe zapewniające porównywalność danych sprawozdania finansowego za rok poprzedzający ze sprawozdaniem za rok obrotowy.

Wykazane dane liczbowe w sprawozdaniu finansowym za rok poprzedni i za rok obrotowy są porównywalne.

Ustęp 6 – Wyjaśnienie poważnych zagrożeń dla kontynuacji działalności.

Zagrożeniem kontynuacji działalności jest zamknięcie roku obrotowego
z ujemnym wynikiem finansowym w wysokości -611.202,26 zł. Strata wynika
z konieczności zaewidencjonowania w pozostałe koszty operacyjne odpisu należności Stacji z tytułu wykonanych świadczeń zdrowotnych w 2006 r.,
a dotyczących potrąconych przez ZOW NFZ w Szczecinie siedmiu rat po 68.136,00 zł na kwotę ogółem 476.952,00 zł. Ponadto, Stacja utworzyła rezerwę w pozostałe koszty operacyjne, na ewentualną pozostałą do zapłaty na rzecz ZOW NFZ w Szczecinie kwotę 118.728,00 zł. Obie wyszczególnione powyżej kwoty wynikają z not obciążeniowych nr 3/WR/Śm/06 z dnia 20.02.2006 r. na kwotę 545.088,00 zł i 5/WR/Śm/06 z dn. 30.05.2006 r. na kwotę 50.592,00 zł wystawionych przez ZOW NFZ w Szczecinie.
W ciężar kosztów finansowych omawianego roku została utworzona rezerwa na ewentualną do zapłaty kwotę 28.428,25 zł odsetek z tytułu nieterminowej zapłaty w/w not obciążeniowych.

Ustęp 7 – W przypadku, gdy inne informacje niż wymienione powyżej mogłyby w istotny sposób wpłynąć na ocenę sytuacji majątkowej, finansowej oraz wynik finansowy jednostki, należy ujawnić te informacje.

Nie są nam znane inne informacje, które mogłyby w istotny sposób wpłynąć na ocenę sytuacji majątkowej, finansowej oraz wynik finansowy Stacji.

Koszalin, dnia 1 marca 2007 r.

Załącznik Nr 1
Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego
Stacji Pogotowia Ratunkowego w Koszalinie
w okresie od 01.01.2006r. ÷ 31.12.2006 r.
 
Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego
 

 
 
Ogółem
w tym
do zachorowań
do
wypadków
do
fałszywych
wezwań
usługi transportowe
Transporty
związane z prowadzeniem
działalności
 
13923
 
 
11624
 
717
 
360
 
907
 
315
 
Wyjazdy do dzieci poniżej 14 lat                        - 920
Wyjazdy do stwierdzenia zgonów                      - 241
Wyjazdy do pacjentów ubezpieczonych w innych oddziałach NFZ - 1054
Wyjazdy do pacjentów nie posiadających ubezpieczenia (aresztanci) – 5
Wyjazdy do pacjentów – obcokrajowcy - 73
 
 
 
 
 
 
Wykonane usługi w zakresie przewożenia pacjentów i materiałów medycznych karetkami.
 
Zespół transportowy karetki reanimacyjnej „R”
 

 
Wynajmujący
 
 
Ilość
 
Przebieg
 
Czas
Szpital Wojewódzki
w Koszalinie
90
19865
343 godz. 05 min.
Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA
w Koszalinie
23
164
 14 godz. 00 min.
Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
15
111
     9 godz. 25 min.
Osoby prywatne i inne instytucje
 
3
1796
   27 godz. 35 min.
 
RAZEM
 
 
131
 
21936
 
 394 godz. 05 min
 
 
 
 
 
 
 
Zespół transportowy karetki wypadkowej „W”
 

 
Wynajmujący
 
 
Ilość
 
Przebieg
 
Czas
Szpital Wojewódzki w Koszalinie
 
39
7417
145 godz. 00 min.
Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
18
 1089
 27 godz. 05 min.
Zakład Opieki Zdrowotnej MSWiA
w Koszalinie
   1
        8
                35 min.
Osoby prywatne i inne instytucje
 
        12
        235
    11 godz. 10 min.
 
RAZEM
 
 
70
 
8749
 
 183 godz. 50 min
 
 
Zespół transportowy karetki transportowej „T”
 

 
Wynajmujący
 
 
Ilość
 
Przebieg
 
Czas
Specjalistyczny Zespół Gruźlicy i Chorób Płuc w Koszalinie
4
340
    7 godz. 20 min.
Hospicyjny Zakład Opieki Zdrowotnej
w Koszalinie
243
3587
225 godz. 10 min.
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „CORDIS” w Koszalinie
159
 913
102 godz. 10 min.
Szpital Wojewódzki
 w Koszalinie
4
 40
    3 godz. 10 min.
Regionalne Centrum Krwiodawstwa
i Krwiolecznictwa w Koszalinie
38
7479
 116 godz. 25 min.
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „PANACEUM” w Koszalinie
5
 113
       4 godz. 50 min.
Koszaliński Sztab Ratownictwa
(obstawy + ćwiczenia)
10
438
     41 godz. 40 min.
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „MEDICUS” w Sianowie
68
1761
 57 godz. 05 min.
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „KOLMED” w Iwięcinie
69
1711
 58 godz. 40 min.
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „BĘDZINO” w Będzinie
18
842
      26 godz. 50 min.
Samodzielny Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej „ZDROWIE” w Świeszynie
2
42
    1 godz. 35 min.
Ośrodek Terapii i Opieki nad Nietrzeźwymi
w Koszalinie
19
204
12 godz. 25 min.
Osoby prywatne i inne instytucje
 
67
3286
113 godz. 35 min
 
RAZEM
 
 
706
 
20756
 
 771 godz. 25 min.
 
 
Stacja Pogotowia Ratunkowego 
ul. T. Kościuszki 5
75-404 Koszalin
BILANS
sporządzony na dzień 31-12-2006 r.
  AKTYWA     STAN NA DZIEŃ  
 31.12.2005 r.   31.12.2006 r. 
1 2 3 4
A.  Aktywa trwałe             1 420 233,60                         1 373 317,59   
I Wartości niematerialne i prawne                             -                                           -     
1. Koszty zakończonych prac rozwojowych                             -                                           -     
2. Wartość firmy                             -                                           -     
3. Inne wartości niematerialne i prawne                             -                                           -     
4. Zaliczki na poczet wartości niematerialnych. i prawnych                             -                                           -     
II Rzeczowe aktywa trwałe             1 420 233,60                         1 373 317,59   
1. Środki trwałe             1 415 719,60                         1 368 803,59   
   a) grunty ( w tym prawo użytkowania wieczystego gruntu)                             -                                           -     
   b) budynki, lokale i obiekty inżynierii lądowej i wodnej                 361 871,27                            347 239,55   
   c) urządzenia techniczne i maszyny                 63 996,61                              50 182,16   
   d) środki transportu                978 461,59                            967 335,35   
   e) inne środki trwałe                 11 390,13                               4 046,53   
2. Środki trwałe w budowie                   4 514,00                               4 514,00   
3. Zaliczki na środki trwałe w budowie                             -                                           -     
III Należności długoterminowe                             -                                           -     
1. Od jednostek powiązanych                             -                                           -     
2. Od pozostałych jednostek                             -                                           -     
IV Inwestycje długoterminowe                             -                                           -     
1. Nieruchomości                             -                                           -     
2. Wartości niematerialne i prawne                             -                                           -     
3. Długoterminowe aktywa finansowe                             -                                           -     
   a) w jednostkach powiązanych                              -                                           -     
       - udziały lub akcje                             -                                           -     
       - inne papiery wartościowe                             -                                           -     
       - udzielone pożyczki                             -                                           -     
       - inne długoterminowe aktywa finansowe                             -                                           -     
   b) w pozostałych jednostkach                             -                                           -     
       - udziału lub akcje                             -                                           -     
       - inne papiery wartościowe                             -                                           -     
       - udzielone pożyczki                             -                                           -     
       - inne długoterminowe aktywa finansowe                             -                                           -     
4. Inne inwestycje długoterminowe                             -                                           -     
V Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe                             -                                           -     
1. Aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego                             -                                           -     
2. Inne rozliczenia międzyokresowe                             -                                           -     
B. Aktywa obrotowe                666 690,61                            468 458,83   
I Zapasy                 11 556,48                              13 814,32   
1. Materiały                 11 556,48                              13 814,32   
2. Półprodukty i produkty w toku                             -                                           -     
3. Produkty gotowe                             -                                           -     
4. Towary                             -                                           -     
5. Zaliczki na poczet dostaw                             -                                           -     
II Należności krótkoterminowe                364 543,17                            444 198,96   
1. Należności od jednostek powiązanych                        44,32                                    43,71   
   a) z tytułu dostaw i usług, o okresie spłaty:                        44,32                                    43,71   
       - do 12 miesięcy                        44,32                                    43,71   
       - powyżej 12 miesięcy                             -                                           -     
   b) inne                             -                                           -     
2. Należności od pozostałych jednostek                364 498,85                            444 155,25   
   a) z tytułu dostaw i usług, o okresie spłaty:                307 833,35                            405 450,81   
       - do 12 miesięcy                307 833,35                            405 450,81   
      - powyżej 12 miesięcy                             -                                           -     
   b) z tytułu podatków, dotacji, ceł, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz innych świadczeń                             -                                 1 061,00   
   c) inne                 55 532,00                              36 875,00   
   d) dochodzone na drodze sadowej                   1 133,50                                  768,44   
III Inwestycje krótkoterminowe                290 590,96                               9 210,55   
1. Krótkoterminowe aktywa finansowe                290 590,96                               9 210,55   
   a) w jednostkach powiązanych                             -                                           -     
       - udziały lub akcje                             -                                           -     
       - inne papiery wartościowe                             -                                           -     
       - udzielone pożyczki                             -                                           -     
       - inne krótkoterminowe aktywa finansowe                             -                                           -     
   b) w pozostałych jednostkach                             -                                           -     
       - udziały lub akcje                             -                                           -     
       - inne papiery wartościowe                             -                                           -     
       - udzielone pożyczki                             -                                           -     
       - inne krótkoterminowe aktywa finansowe                             -                                           -     
   c) środki pieniężne i inne aktywa pieniężne                290 590,96                               9 210,55   
       - środki pieniężne w kasie i na rachunkach                290 590,96                               9 210,55   
       - inne środki pieniężne                             -                                           -     
       - inne aktywa pieniężne                             -                                           -     
2. Inne inwestycje krótkoterminowe                             -                                           -     
IV Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe                             -                                 1 235,00   
AKTYWA RAZEM:             2 086 924,21                         1 841 776,42   
  PASYWA  STAN NA DZIEŃ  
 31.12.2005 r.   31.12.2006 r. 
1 2 3 4
A. Kapitał (fundusz) własny             1 320 963,30                            959 761,04   
I Kapitał (fundusz) podstawowy             1 686 814,64                         1 936 814,64   
II Należne wpłaty na kapitał podstawowy (wielkość ujemna)                             -                                           -     
III Udziały (akcje) własne (wielkość ujemna)                             -                                           -     
IV Kapitał (fundusz) zapasowy                             -                                           -     
V Kapitał (fundusz) z aktualizacji wyceny                             -                                           -     
VI Pozostałe kapitały (fundusze) rezerwowe                             -                                           -     
VII Zysk (strata) z lat ubiegłych -              400 191,39    -                       365 851,34   
VIII Zysk (strata) netto                  34 340,05    -                       611 202,26   
IX Odpisy z zysku netto w ciągu roku obrotowego (wielkość ujemna)                             -                                           -     
B. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania                765 960,91                            882 015,38   
I Rezerwy na zobowiązania                             -                              147 156,25   
1. Rezerwa z tytułu odroczonego podatku dochodowego                             -                                           -     
2. Rezerwa na świadczenia emerytalne i podobne                             -                                           -     
       - długoterminowa                             -                                           -     
       - krótkoterminowa                             -                                           -     
3. Pozostałe rezerwy                             -                              147 156,25   
       - długoterminowe                             -                                           -     
       - krótkoterminowe                             -                              147 156,25   
II Zobowiązania długoterminowe                 229 100,99                                         -     
1. Wobec jednostek powiązanych                             -                                           -     
2. Wobec pozostałych jednostek                229 100,99                                         -     
   a) kredyty i pożyczki                             -                                           -     
   b) z tytułu emisji dłużnych papierów wartościowych                             -                                           -     
   c) inne zobowiązania finansowe                229 100,99                                         -     
   d) inne                             -                                           -     
III Zobowiązania krótkoterminowe                536 859,92                            734 859,13   
1. Wobec jednostek powiązanych                 50 000,00                              50 048,70   
   a) z tytułu dostaw i usług, o okresie wymagalności:                             -                                      48,70   
      - do 12 miesięcy                             -                                      48,70   
      - powyżej 12 miesięcy                             -                                           -     
   b) inne                 50 000,00                              50 000,00   
2. Wobec pozostałych jednostek                425 597,13                            642 994,36   
   a) kredyty i pożyczki                             -                                39 347,09   
   b) z tytułu emisji dłużnych papierów wartościowych                             -                                           -     
   c) inne zobowiązania finansowe                156 428,64                            229 100,99   
   d) z tytułu dostaw i usług, o okresie wymagalności:                 98 919,95                            129 812,36   
       - do 12 miesięcy                 98 919,95                            129 812,36   
       - powyżej 12 miesięcy                             -                                           -     
   e) zaliczki otrzymane na dostawy                             -                                           -     
   f) zobowiązania wekslowe                             -                                           -     
   g) z tytułu podatków, ceł, ubezpieczeń i innych świadczeń                107 467,46                            149 718,39   
   h) z tytułu wynagrodzeń                 53 026,95                              83 692,09   
   i) inne                   9 754,13                              11 323,44   
3. Fundusze specjalne                 61 262,79                              41 816,07   
IV Rozliczenia międzyokresowe                             -                                           -     
1. Ujemna wartość firmy                             -                                           -     
2. Inne rozliczenia międzyokresowe                             -                                           -     
       - długoterminowe                             -                                           -     
       - krótkoterminowe                             -                                           -     
PASYWA RAZEM:             2 086 924,21                         1 841 776,42   
Sporządzono:           Koszalin, dnia 1.03.2007 r.                               ……………………………………… 
           (data) 
                                                            ……………………………………….                              ………………………………
                                                                     (nazwisko i imię, podpis osoby                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  (nazwisko i imię, podpis
                                                                   sporządzającej)

                              kierownika jednostki)

 

Stacja Pogotowia Ratunkowego
ul. T. Kościuszki 5
75-404 Koszalin
RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT 
sporządzony na dzień 31-12-2006 r. (wariant porównawczy)
  RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT za okres:  2005 r.   2006 r. 
 rok ubiegły   rok bieżący 
1 2 3 4
A.  Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi, w tym      3 417 295,58         3 830 391,82   
       - od jednostek powiązanych    
I. Przychody netto ze sprzedaży produktów      3 417 295,58         3 829 156,82   
II. Zmiana stanu produktów (zwiększenie – wartość dodatnia, zmniejszenie – wartość ujemna)                     -                 1 235,00   
III. Koszt wytworzenia produktów na własne potrzeby jednostki                     -                           -     
IV. Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów                     -                           -     
B. Koszty działalności operacyjnej      3 412 539,06         3 848 273,85   
I. Amortyzacja        307 030,25            327 846,73   
II. Zużycie materiałów i energii        303 489,04            273 017,75   
III. Usługi obce        966 679,36         1 196 771,39   
IV. Podatki i opłaty, w tym:          20 058,20              21 448,10   
       - podatek akcyzowy                     -                           -     
V. Wynagrodzenia      1 445 749,61         1 621 050,89   
VI. Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia        339 600,17            367 597,86   
VII. Pozostałe koszty rodzajowe          29 932,43              40 541,13   
VIII. Wartość sprzedanych towarów i materiałów                     -                           -     
C. Zysk (strata) ze sprzedaży (A-B)             4 756,52    -         17 882,03   
D. Pozostałe przychody operacyjne          35 563,08              45 029,83   
I. Zysk ze zbycia niefinansowych aktywów          16 800,00               8 237,71   
II. Dotacje                      -                           -     
III. Inne przychody operacyjne          18 763,08              36 792,12   
E. Pozostałe koszty operacyjne          11 391,85            627 642,37   
I. Strata ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych                     -                           -     
II. Aktualizacja wartości aktywów niefinansowych            4 337,09            478 085,50   
III. Inne koszty operacyjne             7 054,76            149 556,87   
F. Zysk (strata) z działalności operacyjnej (C+D-E)          28 927,75    -       600 494,57   
G. Przychody finansowe          11 494,80              22 542,36   
I. Dywidendy i udziały w zyskach, w tym:                     -                           -     
       - od jednostek powiązanych                     -                           -     
II. Odsetki, w tym:          11 494,80              22 542,36   
       - od jednostek powiązanych                     -                           -     
III. Zysk ze zbycia inwestycji                     -                           -     
IV. Aktualizacja wartości inwestycji                     -                           -     
V. Inne                     -                           -     
H. Koszty finansowe            4 447,50              33 250,05   
I. Odsetki, w tym:            1 490,42               2 321,80   
       - dla jednostek powiązanych            1 490,42               2 000,00   
II. Strata ze zbycia inwestycji                     -                           -     
III. Aktualizacja wartości inwestycji                     -                           -     
IV. Inne            2 957,08              30 928,25   
I. Zysk (strata) z działalności gospodarczej (F+G-H)          35 975,05    -       611 202,26   
J. Wynik zdarzeń nadzwyczajnych (J.I. – J.II.)                     -                           -     
I. Zyski nadzwyczajne                     -                           -     
II. Straty nadzwyczajne                     -                           -     
K. Zysk (strata) brutto (I+J)          35 975,05    -       611 202,26   
L. Podatek dochodowy            1 635,00     
M. Pozostałe obowiązkowe zmniejszenia zysku (zwiększenia straty)                     -                           -     
N. Zysk (strata) netto (K-L-M)          34 340,05    -       611 202,26   
Sporządzono:       Koszalin, dnia 1.03.2007 r.                   ………………………………. 
 (data) 
                                            …. ……………………………………              ...……………………………….
                                                         {nazwisko i imię, podpis osoby                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    (nazwisko i imię, podpis
                                                     sporządzającej)                  kierownika jednostki)