Nazwa podmiotu publicznego: Starostwo Powiatowe w Koszalinie

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:

Wstęp deklaracji:

Starostwo Powiatowe w Koszalinie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://bip.powiat.koszalin.pl/

Dane teleadresowe jednostki:
Starostwo Powiatowe w Koszalinie
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
tel. 94 714 01 89
e-mail: poczta@powiat.koszalin.pl
EPUAP: /spkoszalin/skrytka

Data publikacji: 2020.06.17 
Data aktualizacji: 2024.10.25

Strona jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

UWAGA! Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Starostwo Powiatowe w Koszalinie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych.

Ułatwienia na stronie podmiotowej:
Strona www.bip.powiat.koszalin.pl posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (czarne tło, białe/żółte/czarne litery),
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie (A+/A-)
- widoczny fokus wokół elementów nawigacyjnych,
- wyróżnienie odnośników,
- na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Na stronie internetowej www.bip.powiat.koszalin.pl kontrast spełnia wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Stronę www.bip.powiat.koszalin.pl przetestowano za pomocą narzędzia do oceny strony: Test-European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z testu wynika, że strona www.bip.powiat.koszalin.pl spełnia wymagania w 99,10%.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Koordynatorem do spraw dostępności:
Agnieszka Kulesza, Biuro Organizacyjno - Społeczne Starostwa Powiatowego w Koszalinie
adres e-mail: agnieszka.kulesza@powiat.koszalin.pl
tel. 947140175
lub
adres e-mail: poczta@powiat.koszalin.pl
można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Starostwo Powiatowe w Koszalinie zapewnia, na zasadach określonych w art. 12 ustawy, dostęp do świadczenia usług tłumacza polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM), sposobów komunikowania się osób głucho-niewidomych (SKOGN), zwanych dalej „świadczeniem”.

W myśl przepisu art. 11 ust. 3 ustawy, świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, tj. dla osoby, której niepełnosprawność została potwierdzona odpowiednim orzeczeniem określonym w ww. ustawie.
W związku z powyższym, warunkiem uzyskania bezpłatnego świadczenia, jest przedłożenie do wglądu przedmiotowego orzeczenia urzędnikowi załatwiającemu sprawę.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy osoba uprawniona, o której mowa w art. 11 ust. 3 ustawy, jest zobowiązana zgłosić do Starostwa Powiatowego w Koszalinie chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Zgłoszenie, o którym mowa, powinno być dokonane w jednej z niżej wymienionych form:
- przesłanie pisma za pośrednictwem urzędu pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Koszalinie, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
- złożenie pisma w kancelarii ogólnej / urnie znajdującej się przed urzędem
- przesłanie zgłoszenia z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, tj.: poczta elektroniczna: poczta@powiat.koszalin.pl lub agnieszka.kulesza@powiat.koszalin.pl

W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia osoba uprawniona zostanie o tym zawiadomiona, równocześnie wyznaczony zostanie możliwy termin udostępnienia świadczenia lub wskazana inna forma realizacji uprawnień określonych w ustawie.

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2024-2025

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2023

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego (wg stanu na dzień 01.01.2021 r.)



Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-04-23

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-25

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-10-25

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Agnieszka Kulesza

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Agnieszka Kulesza

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: agnieszka.kulesza@powiat.koszalin.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 947140175

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z zapisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl

WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI



Dostępność architektoniczna:

Dostępność architektoniczna, komunikacyjna i informacyjna w budynku Starostwa Powiatowego w Koszalinie:

Wejście główne do budynku Starostwa Powiatowego w Koszalinie posiada podjazd umożliwiający dogodny wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, przybywających do urzędu z dziećmi w wózkach itp. Podjazd ma odpowiednie pochwyty mocowane po obu stronach, a bieg rozpoczynający podjazd i schody poprzedza bruk z wypustkami w kolorze żółtym.

W hallu budynku znajduje się portiernia i jest umieszczona tablica informacyjna w druku dostępnym dla osób słabowidzących, w wersji matowej wykończenia, bez efektu rozbłysku, a na wprost od wejścia znajduje się kancelaria.

W celu zwiększenia dostępności komunikacji - poruszania się po urzędzie, w hallu głównym przy drzwiach automatycznie rozsuwających się umieszczono info-kiosk z panelem dotykowym i informacjami kierującymi bezpośrednio do wybranych wydziałów obsługujących klientów.

Szerokość głównych drzwi wejściowych i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (bez progów i barier architektonicznych).
Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie i są oznakowane taśmą.

Przed budynkiem wyznaczono 4 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.

Przed wejściem na bieg rozpoczynający schody, zamontowano domofon przywoławczy, który komunikuje osobę potrzebującą pomocy z portiernią. Domofon oznakowano informacją z alfabetem Braille`a.

Do budynku prowadzą dwa wejścia. To budynek czterokondygnacyjny, wyposażony w windę z przyciskami sterującymi umożliwiającymi odczyt piętra w piśmie Braille’a, winda dociera do wszystkich kondygnacji budynku (od -1 "przyziemie" do 4 - piętro ostatnie). Winda jest wyposażona w informację głosową komunikującą o piętrze, do którego dociera.


W budynku oznakowano pochwyty na klatkach schodowych tabliczkami z alfabetem Braille’a.
Stopnie rozpoczynające i kończące wejścia / zejścia na piętra w obu klatkach schodowych budynku Starostwa Powiatowego w Koszalinie, na 4 piętrach wyróżniono żółtym kolorem.

W Starostwie Powiatowym jest możliwość poruszania się z psem asystującym.

W budynku na I piętrze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

W budynku znajdują się stanowiskowe pętle indukcyjne - 17 szt.: portiernia 1 szt.; kancelaria 1 szt.; Wydział Komunikacji i Dróg  7 szt.; Wydział Budownictwa 2 szt.; Wydział Ochrony Środowiska 2 szt.; Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru 2 szt.; Rzecznik Konsumenta 1 szt.; Biuro Organizacyjno - Społeczne 1 szt.

Z informacją można zapoznać się również na stronie informacyjno - promocyjnej Powiatu Koszalińskiego pod adresem: https://powiat.koszalin.pl/deklaracja-dostepnosci/ 



Aplikacje mobilne:

Dodatkowe informacje:

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Starostwo Powiatowe w Koszalinie zapewnia, na zasadach określonych w art. 12 ustawy, dostęp do świadczenia usług tłumacza polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM), sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN), zwanych dalej „świadczeniem".

W myśl przepisu art. 11 ust. 3 ustawy, świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, tj. dla osoby, której niepełnosprawność została potwierdzona odpowiednim orzeczeniem określonym w ww. ustawie.
W związku z powyższym, warunkiem uzyskania bezpłatnego świadczenia, jest przedłożenie do wglądu przedmiotowego orzeczenia urzędnikowi załatwiającemu sprawę.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy osoba uprawniona, o której mowa w art. 11 ust. 3 ustawy, jest zobowiązana zgłosić do Starostwa Powiatowego w Koszalinie chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Zgłoszenie, o którym mowa, powinno być dokonane w jednej z niżej wymienionych form:

przesłanie pisma za pośrednictwem urzędu pocztowego na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
złożenie pisma w kancelarii ogólnej / urnie znajdującej się przed urzędem
przesłanie zgłoszenia z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, tj.:poczta elektroniczna: poczta@powiat.koszalin.pl lub agnieszka.kulesza@powiat.koszalin.pl

W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia osoba uprawniona zostanie o tym zawiadomiona, równocześnie wyznaczony zostanie możliwy termin udostępnienia świadczenia lub wskazana inna forma realizacji uprawnień określonych w ustawie.