1. Sposoby dostarczenia dokumentów

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów 

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✖️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty

3.1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu - druk.

3.2..Rzut odpowiedniej kondygnacji lub części budynku, z graficznie zaznaczonymi granicami lokali i pomieszczeń przynależnych (w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym należy wskazać je na mapie ewidencyjnej).

3.3. Zestawienie pomieszczeń lokalu oraz pomieszczeń przynależnych.

3.4. Oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika.

4. Sposób złożenia dokumentów:

Starostwo Powiatowe w Koszalinie, przy ul. Racławicka 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub w placówce operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka.  

Godziny przyjmowania klientów, w tym przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:00.   

5. Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej:  

- za pełnomocnictwo (prokurę) – 17,00 zł,

- za wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu (nie dotyczy lokali mieszkalnych) – 17,00 zł,

Opłata skarbowa winna być dokonana z chwilą złożenia wniosku.

Opłatę należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie – mBank S.A. Oddział Korporacyjny w Koszalinie, nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 odpowiednio z dopiskiem: „wpłata za wydanie zaświadczenia…”, „wpłata z tytułu pełnomocnictwa (prokury)”.  

Opłatę można wnieść również  w punktach obsługi kasowej w Koszalinie:

- agencja  nr 3683  przy ul. Młyńskiej 4/4,

- agencja nr 3685 przy ulicy Fałata 13,

- agencja nr LP11 przy ul. Nowowiejskiego 5/4.

Opłacie skarbowej nie podlegają czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń 
i zezwoleń albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w sprawach: nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia. 
Opłacie skarbowej nie podlegają również czynności urzędowe, wydanie zaświadczeń i zezwoleń w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Pełnomocnictwo udzielone małżonkowi i wstępnym (rodzice dziadkowie) oraz zstępnym (dzieci i wnuki) lub rodzeństwu jest zwolnione z opłaty skarbowej.

6. Termin i sposób załatwienia:

Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,  
- ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE

8. Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje prawo wniesienia zażalenia na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Zażalenie składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego)

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 105

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail:karolina.szczur@powiat.koszalin.pl katarzyna.nowobilska@powiat.koszalin.pl