Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu
1. Sposoby dostarczenia dokumentów:
osobiście | pocztą | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ✔️ |
2. Sposoby odbioru dokumentów:
osobiście | pocztą | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ✔️ |
3. Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu - druk,
- rzut odpowiedniej kondygnacji lub części budynku, z graficznie zaznaczonymi granicami lokali i pomieszczeń przynależnych (w razie położenia pomieszczeń przynależnych poza budynkiem mieszkalnym należy wskazać je na mapie ewidencyjnej),
- zestawienie pomieszczeń lokalu oraz pomieszczeń przynależnych,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika,
- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej .
4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
5. Opłaty:
- opłata skarbowa 17,00 zł za upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci),
- opłata skarbowa 17,00 zł za wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu (nie dotyczy lokali mieszkalnych).
Opłatę skarbową dokonuje się:
przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Koszalinie
Nr 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033
lub gotówką w Kasie Urzędu Miejskiego w Koszalinie, ul. Rynek Staromiejski 6-7.
6. Termin i sposób załatwienia:
- niezwłocznie, nie później niż w terminie siedmiu dni.
7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
8. Tryb odwoławczy:
- od wydanego postanowienia służy Stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia.
9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).
10. Dodatkowe informacje:
Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
nr pokoju 217,
tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03.
e-mail: budownictwo@powiat.koszalin.pl