W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Koszalinie
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
tel. 947140189
poczta@powiat.koszalin.pl
skrzynka epuap: /spkoszalin/skrytka

NIP POWIATU KOSZALIŃSKIEGO: 669-23-87-595
REGON POWIATU KOSZALIŃSKIEGO: 330920854
_________________________________________

NIP STAROSTWA POWIATOWEGO: 669-22-17-640
REGON STAROSTWA POWIATOWEGO: 330927260

Zgłoszenie budowy lub przebudowy wolnostojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych (70 m2)

1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty:

- zgłoszenie budowy wolno stojących, nie więcej niż dwukondygnacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2, których obszar oddziaływania mieści się w całości na działce lub działkach, na których zostały zaprojektowane druk PB-2a,

- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - druk druk PB-5,

- oświadczenie inwestora, że: planowana budowa jest prowadzona w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych; przyjmuje odpowiedzialność za kierowanie budową w przypadku nieustanowienia kierownika; dokumentacja jest kompletna - druk oświadczenia,

- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,

- projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów (w postaci papierowej w 3 egzemplarzach albo w postaci elektronicznej),

- zaświadczenie projektantów o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego aktualne na dzień opracowania projektu budowlanego,

- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika,

- pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika 
z przepisów odrębnych lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień i opinii,

- opłata skarbowa.

4. Sposób złożenia dokumentów:

- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,

- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP - dokumenty wygenerowane poprzez rządową aplikację do składania wniosków w procesie budowlanym - e-budownictwo.gunb.gov.pl.


5. Opłaty:

- opłata skarbowa - 17,00 zł za ewentualne upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci),


- w przypadku budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego w wysokości - 1 zł za każdy m2 niemieszkalnej powierzchni użytkowej, nie więcej niż 539 zł; z opłaty skarbowej zwolnione jest przyjęcie zgłoszenia dotyczącego budynku zniszczonego lub uszkodzonego wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych (tabela Część I pkt 9a ustawy o opłacie skarbowej),

- w przypadku przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego w wysokości 50% stawki określonej dla budowy budynku jednorodzinnego; z opłaty skarbowej zwolnione jest przyjęcie zgłoszenia dotyczącego budynku zniszczonego lub uszkodzonego wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych (tabela Część I pkt 9c ustawy o opłacie skarbowej).


Opłaty skarbowej dokonuje się przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie.
Nr  rachunku 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.



6. Termin i sposób załatwienia:

- zgłoszenia dokonuje się przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych,    

- do budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo budowlane („budynki mieszkalne jednorodzinne do 70 m2”), można przystąpić po doręczeniu zgłoszenia organowi administracji architektoniczno-budowlanej.


7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,  
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

8. Tryb odwoławczy


Nie dotyczy.

W przypadku budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo budowlane ("budynki mieszkalne jednorodzinne do 70 m2") wyłączono możliwość zgłoszenia przez organ administracji architektoniczno-budowlanej sprzeciwu do dokonanego przez inwestora zgłoszenia. Do budowy można przystąpić od razu po doręczeniu organowi administracji architektoniczno-budowlanej odpowiedniego zgłoszenia wraz z kompletem dokumentów.

9. Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin

pokój nr 217

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03

e-mail: budownictwo@powiat.koszalin.pl

 

Tag

Powiadom znajomego