Aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków
1. Sposoby dostarczenia dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
2. Sposoby odbioru dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
3. Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
a) wypełniony formularz wniosku,
b) dokumenty stanowiące podstawę do dokonania aktualizacji danych w ewidencji gruntów i budynków,
c) pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
4. Sposób złożenia dokumentów:
a) dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
b) przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
c) przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
5. Opłaty:
Wniosek jest wolny od opłat.
Opłata skarbowa w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika wynosi 17 PLN.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. Opłatę skarbową w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Koszalinie w BRE BANK SA Oddział Korporacyjny Szczecin Biuro Korporacyjne w Koszalinie nr 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033 przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
6. Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy,
7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej.
8. Tryb odwoławczy:
Odwołanie przysługuje tylko w przypadku wydania decyzji administracyjnej.
Odwołanie wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 14 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
a) drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP (adres skrzynki: /spkoszalin/skrytka),
b) poprzez pocztę tradycyjną,
c) osobiście w siedzibie urzędu,
Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).
10. Dodatkowe informacje:
Wydział Geodezji Kartografii i Katastru
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
pokój: 12
tel. 947140147
e-mail: renata.lipinska@powiat.koszalin.pl