Wydanie zezwolenia na posiadanie, hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców
1. Sposoby dostarczenia dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
2. Sposoby odbioru dokumentów :
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
3. Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zezwolenia na posiadanie, hodowanie lub utrzymywanie charta,
- załączniki:
· oświadczenie, że miejsce i warunki utrzymywania psa wykluczają możliwości niekontrolowanego opuszczenia miejsca stałego pobytu,
· oświadczenie, że pies nie będzie wykorzystywany do polowań,
· oświadczenie, że zaszczepiono psa przeciw wściekliźnie,
· kopia potwierdzenia wniesienia opłaty skarbowej.
4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
5. Opłaty:
- 616 zł – przy wykonywaniu działalności gospodarczej,
- 82 zł – w pozostałych przypadkach,
- opłata skarbowa - 17 zł za ewentualne upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci).
Wpłata na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie.
Nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.
6. Termin i sposób załatwienia:
- niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie,
- rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
8. Tryb odwoławczy:
- od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).
10. Dodatkowe informacje:
Wydział Ochrony Środowiska, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
pokój nr 226,
tel. 94 7140244,
e-mail: poczta@powiat.koszalin.pl.