W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Aktualizacja operatu ewidencji gruntów i budynków

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy geodezja, ewidencja gruntów, zudp
Komórka odpowiedzialna Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru

1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą faxem elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty:

Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:

a) wypełniony formularz wniosku,
b) dokumenty stanowiące podstawę do dokonania aktualizacji danych w ewidencji gruntów i budynków,
c) pełnomocnictwo w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty. 

4. Sposób złożenia dokumentów:

a) dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
b) przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
c) przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

5. Opłaty:

Wniosek jest wolny od opłat. 
Opłata skarbowa w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika wynosi 17 PLN. 
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej. Opłatę skarbową w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Koszalinie w BRE BANK SA Oddział Korporacyjny Szczecin Biuro Korporacyjne w Koszalinie nr 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033  przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu. 

Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku. 
   
6. Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy,

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków,

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej.
 
8. Tryb odwoławczy:

Odwołanie przysługuje tylko w przypadku wydania decyzji administracyjnej. 
Odwołanie wnosi się do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w terminie 14 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał.
Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów: 
a) drogą elektroniczną poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP (adres skrzynki: /spkoszalin/skrytka),
b) poprzez pocztę tradycyjną,
c) osobiście w siedzibie urzędu,
Wniesienie odwołania jest wolne od opłat. 

9. Obowiązek informacyjny:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Geodezji Kartografii i Katastru
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
pokój: 12
tel. 947140147
e-mail: renata.lipinska@powiat.koszalin.pl

Załączniki

Powiadom znajomego