Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Budownictwa |
1. Sposoby dostarczenia dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
2. Sposoby odbioru dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
3. Wymagane dokumenty:
- wniosek o przeniesienie decyzji o pozwolenie na budowę - druk PB- 9 - składa nowy inwestor,
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - druk PB-5,
- zgoda dotychczasowego inwestora, na rzecz którego decyzja została wydana. Zgoda nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte decyzją o pozwoleniu na budowę po wydaniu tego pozwolenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego inwestora wnioskującego o przeniesienie pozwolenia na budowę,
- dokument potwierdzający, że budowa została rozpoczęta i nie została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata licząc od dnia, w którym decyzja
o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna (dla wniosków złożonych
po upływie 3 lat od ostateczności decyzji),
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę,
- oryginał pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczony odpis wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej, w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika,
- opłata skarbowa.
4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP - dokumenty wygenerowane poprzez rządową aplikację do składania wniosków w procesie budowlanym - e-budownictwo.gunb.gov.pl.
5. Opłaty:
- opłata skarbowa - 17,00 zł za za ewentualne upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci),
- opłata skarbowa - 90,00 zł za wydanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę.
Opłaty skarbowej dokonuje się przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie.
Nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.
6. Termin i sposób załatwienia:
- niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania, administracyjnego,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
8. Tryb odwoławczy:
- od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).
10. Dodatkowe informacje:
Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
pokój nr 217
tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03
e-mail: budownictwo@powiat.koszalin.pl