W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Koszalinie
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin
tel. 947140189
poczta@powiat.koszalin.pl
skrzynka epuap: /spkoszalin/skrytka

NIP POWIATU KOSZALIŃSKIEGO: 669-23-87-595
REGON POWIATU KOSZALIŃSKIEGO: 330920854
_________________________________________

NIP STAROSTWA POWIATOWEGO: 669-22-17-640
REGON STAROSTWA POWIATOWEGO: 330927260

Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy architektura, budownictwo, zagospodarowanie przestrzenne
Komórka odpowiedzialna Wydział Budownictwa

1. Sposoby dostarczenia dokumentów:

osobiście pocztą elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


2. Sposoby odbioru dokumentów:

osobiście pocztą elektronicznie
✔️ ✔️ ✔️


3.  Wymagane dokumenty:

- wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia - druk PB-11. - składa nowy inwestor,


- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - druk PB-5,


- oświadczenie podmiotu, który był wnioskodawcą zgłoszenia, o wyrażeniu zgody na przeniesienie tego zgłoszenia na rzecz wskazanego podmiotu lub podmiotów,


- dokument potwierdzający, że budowa została rozpoczęta i nie została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata licząc od dnia, w którym zgłoszenie zostało skuteczne,


- w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika, pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej),

- dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej .

4. Sposób złożenia dokumentów:

- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,

- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP - dokumenty wygenerowane poprzez rządową aplikację do składania wniosków w procesie budowlanym -  e-budownictwo.gunb.gov.pl.

5. Opłaty:

- opłata skarbowa 17,00 zł za upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci),

- opłata skarbowa 90,00 zł za wydanie decyzji o przeniesieniu zgłoszenia na budowę na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego robót budowlanych, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, od którego właściwy organ nie wniósł sprzeciwu,

- opłata skarbowa 10,00 zł za wydanie decyzji o przeniesieniu zgłoszenia na budowę na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego innych robót od którego właściwy organ nie wniósł sprzeciwu.

Opłatę skarbową dokonuje się:

przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Koszalinie
Nr 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033
lub gotówką w Kasie Urzędu Miejskiego w Koszalinie, ul. Rynek Staromiejski 6-7.


6. Termin i sposób załatwienia:

- niezwłocznie,  nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

7. Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,  
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, 
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,  
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Europu (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.  

8. Tryb odwoławczy:

- od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie Wojewody Zachodniopomorskiego, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

9. Obowiązek informacyjny:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).

10. Dodatkowe informacje: 

Wydział Budownictwa, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,

nr pokoju 217,

tel. 94 714 01 02, 94 714 01 03.

e-mail: budownictwo@powiat.koszalin.pl 

Tag

Powiadom znajomego