Wydanie decyzji o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Ochrony Środowiska |
1. Sposoby dostarczenia dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
2. Sposoby odbioru dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
3. Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,
- załączniki:
a) decyzja burmistrza, wójta o warunkach zabudowy, wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub informacja o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
b) projekt zagospodarowania działki lub terenu określający granice działki budowlanej obejmujące całe zamierzenie budowlane, z zaznaczoną graficznie powierzchnią gruntu wnioskowaną do wyłączenia z produkcji rolniczej, która powinna być zgodna z granicami działki budowlanej i obliczoną powierzchnią (powierzchnia zabudowy projektowanych i istniejących obiektów budowlanych, powierzchnie utwardzone, minimalna powierzchnia biologicznie czynna oraz układ sieci i urządzeń uzbrojenia terenu, w szczególności wodociągowych, ujęć wody, cieplnych, gazowych i kanalizacyjnych lub służących do oczyszczania ścieków),
c) wykaz zmian danych ewidencyjnych sporządzony przez uprawnionego geodetę na podstawie projektu zagospodarowania działki i poszczególnych użytków w przedmiotowej działce wraz z mapą wprowadzonych zmian,
d) oświadczenie o terminie faktycznego wyłączenia gruntów z produkcji, o cenie rynkowej gruntu będącego przedmiotem wyłączenia oraz oświadczenie o zgodności przedstawionych danych we wniosku ze stanem faktycznym i prawnym.
4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
5. Opłaty:
- nie podlega opłacie,
- opłata skarbowa – 17 zł za ewentualne upoważnienie (brak opłat za upoważnienie małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwo, wnuków oraz pełnoletnich dzieci).
Opłaty skarbowej dokonuje się - przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miejskiego w Koszalinie.
Nr rachunku: 07 1140 1137 0000 2444 4400 1033.
6. Termin i sposób załatwienia:
- niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- zarządzenie Nr 3/2022 Starosty Koszalińskiego z dnia 20 stycznia 2022 r., w sprawie wdrożenia w Starostwie Powiatowym w Koszalinie procedury współdziałania w zakresie zabudowy gruntów sklasyfikowanych jako grunty rolne.
8. Tryb odwoławczy:
- od wydanej decyzji służy Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego (treść obowiązku informacyjnego).
10. Dodatkowe informacje:
Wydział Ochrony Środowiska, ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
pokój nr 209,
tel. 94 7140243,
e-mail: poczta@powiat.koszalin.pl