Aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego na wniosek użytkownika wieczystego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Nieruchomości |
1. Sposoby dostarczenia dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
2. Sposoby odbioru dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
3. Wymagane dokumenty:
Wniosek o aktualizację opłaty, zawierający: dane osobowe wnioskodawcy, adres zamieszkania lub korespondencyjny, numer telefonu kontaktowego, opis przedmiotu wniosku, wraz z uzasadnieniem.
Załącznik: aktualny operat szacunkowy mogący stanowić podstawę ustalenia wysokości opłaty.
4. Sposób złożenia dokumentów:
- dostarczenie osobiście do Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego
w Koszalinie przy ul. Racławickiej 13,
- przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Starostwo Powiatowe w Koszalinie,
ul. Racławicka 13, 75-620 Koszalin,
- przesłanie na adres /spkoszalin/skrytka w formie dokumentu elektronicznego podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
5. Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
6. Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Załatwienie sprawy następuje w formie zawiadomienia o wypowiedzeniu wysokości opłaty wraz z propozycją opłaty w nowej wysokości.
7. Podstawa prawna:
art. 81 w zw. z art. 77- 80 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
8. Tryb odwoławczy:
Użytkownik wieczysty może w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o aktualizacji lub odmowy aktualizacji złożyć wniosek o ustalenie, że aktualizacja opłaty jest nieuzasadniona lub uzasadniona w innej wysokości.
Wniosek przedkłada się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego.
9. Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego).
10. Dodatkowe informacje:
W przypadku braku wszystkich elementów wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia uzupełnienia w terminie 7 dni w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Koszalinie. Nieuzupełnienie wniosku, w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia, spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia (art. 64 § 2 k.p.a.).
Wydział Nieruchomości
pokój 322 i 323
tel. 947140248 i 947140249
email: poczta@powiat.koszalin.pl