Uwłaszczenie nieruchomości
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Nieruchomości |
1. Sposoby dostarczenia dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
2. Sposoby odbioru dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
3. Wymagane dokumenty:
- wniosek o nieodpłatne przyznanie prawa własności nieruchomości gruntowej, zawierający: dane osobowe lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer telefonu kontaktowego oraz opis przedmiotu wniosku wraz z uzasadnieniem
- odpis decyzji o przekazaniu gospodarstwa na rzecz Skarbu Państwa,
- w przypadku ubiegania się przez zstępnego osoby uprawnionej do nieodpłatnego nabycia rencistówki: akt zgonu osoby uprawnionej oraz dokumenty potwierdzające stopień pokrewieństwa,
- w przypadku ubiegania się o nieodpłatne nabycie gruntu pod budynkami: dokumenty wykazujące prawo własności budynków.
4. Sposób złożenia dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Koszalinie, przy ul. Racławickiej 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub przez operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka.
5. Opłaty:
Nie podlega opłacie.
6. Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Załatwienie sprawy następuje w formie decyzji.
7. Podstawa prawna:
- art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników lub art. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1989r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym.
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
8. Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie, za pośrednictwem Starosty Koszalińskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego).
10. Dodatkowe informacje:
W przypadku braku wszystkich elementów wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia uzupełnienia w terminie 7 dni w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Koszalinie. Nieuzupełnienie wniosku, w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia, spowoduje pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia (art.64 § 2 k.p.a.).
Wydział Nieruchomości
pokój nr 322 i 323
tel.947140248 i 947140249
email: poczta@powiat.koszalin.pl