Obciążanie nieruchomości służebnością przesyłu na nieruchomościach wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Koszalińskiego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Nieruchomości |
1. Sposoby dostarczenia dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
2. Sposoby odbioru dokumentów:
osobiście | pocztą | faxem | elektronicznie |
✔️ | ✔️ | ❌ | ✔️ |
3. Wymagane dokumenty:
Wniosek o ustanowienie służebności przesyłu, który powinien zawierać: określenie podmiotu występującego o ustanowienie służebności przesyłu wraz z podaniem numeru REGON lub NIP w przypadku przedsiębiorcy, oznaczenie nieruchomości Skarbu Państwa lub Powiatu Koszalińskiego według ewidencji gruntów (położenie, nr działki).
Do wniosku należy dołączyć oryginały lub uwierzytelnione kopie następujących dokumentów:
1) kserokopia mapy zasadniczej z zaznaczonym przebiegiem projektowanej infrastruktury technicznej,
2) aktualny wypis z rejestru gruntów,
3) oświadczenie przedsiębiorcy o posiadanym prawie własności istniejącej infrastruktury, a w przypadku projektowanej oświadczenie, że infrastruktura będzie realizowana ze środków własnych przedsiębiorstwa przesyłowego oraz po zrealizowaniu wejdzie w jego skład.
4) w przypadku pełnomocnika, pełnomocnictwo sporządzone notarialnie.
4. Sposób złożenia dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Koszalinie, przy ul. Racławickiej 13, Kancelaria Ogólna (parter) lub przez operatora pocztowego. Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem adresu elektronicznego /spkoszalin/skrytka.
5. Opłaty:
- służebność przesyłu ustanawia się za wynagrodzeniem ustalonym w wysokości nie niższej niż wartość służebności przesyłu, którą określa rzeczoznawca majątkowy w formie operatu szacunkowego.
- wnioskodawca ponosi koszty sporządzenia operatu szacunkowego, wszelkie koszty związane z zawarciem umowy notarialnej oraz jego ujawnieniem w księdze wieczystej.
6. Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie po uzyskaniu wszystkich niezbędnych dokumentów i zgód wymaganych przepisami prawa.
7. Podstawa prawna:
- rozdział III ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny,
- art.13 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami.
8. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
9. Obowiązek informacyjny:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe z siedzibą w Koszalinie przy ulicy Racławickiej 13, 75-620 Koszalin reprezentowane przez Starostę Koszalińskiego ( treść obowiązku informacyjnego).
10. Dodatkowe informacje:
Wydział Nieruchomości
pokój nr 326 i 325
tel.947140170 i 947140176
email: poczta@powiat.koszalin.pl